• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95113020591
  • منبع : نمایندگی لرستان

توافقی برای جدایی

توافقی برای جدایی

ایسنا/لرستان فقط در یک ۲۴ ساعت طلاق بگیرید!!!

‌روی نیمکت فلزی وسط راهروی دادگاه طلاق، رنگ پریده و مات و مبهوت نشسته بود.


خانوم حالتون خوبه؟

باورم نمی‌شود که آنقدر زود تمام شد، هشت سال زندگی مشترک با کامران را در یک چشم به هم زدن باختم.

اشک گوشه چشمانش را با انگشت اشاره پس می‌زند و می‌گوید: مهر طلاق خیلی زود به پای عقدنامه‌ام زده شد... بدون آنکه بدانم طلاق توافقی چیست طعم گس جدایی ۲۴ ساعته را چشیدم و برای همیشه و با یک تصمیم عجولانه من و کامی حکم جدا شدنمان را امضا زدیم.

چرا تصمیم به طلاق توافقی گرفتید؟

فقط در حد عصبانیت و ترساندن یکدیگر از جدایی بود، نمی‌دانستیم اینقدر راحت زندگی‌مان با یک توافق! از هم می‌پاشد.

به گزارش ایسنا، ‌این روزها بحث طلاق توافقی زیاد شنیده می‌شود و آمار جنجالی و نگران کننده‌ای در این خصوص در کشور وجود دارد، طلاقی که تنها در ۲۴ ساعت بدون نیاز به پرسه زدن در دادگاه و دنبال مهریه و نفقه دویدن به یک زندگی مشترک خاتمه می‌دهد.

لرستان در شاخص طلاق توافقی رتبه 8 کشوری را داراست

دکتر علیرضا ساوری، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضاییه در این خصوص به پرونده‌هایی با عنوان خواسته در دستگاه قضایی  اشاره کرد و با بیان اینکه مطالبه وجه چک، طلاق توافقی و مطالبه مهریه از از جمله خواسته‌هاست، افزود: لرستان در بحث طلاق توافقی رتبه 8 و در مطالبه مهریه رتبه 3 کشور را دارد.

وی ادامه داد: در کلان شهرها به ازای هر 2.8 ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد و این در حالیست که در شهرهای کوچک به ازای 4.2 ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد که البته این رقم منهای طلاق عاطفی است.

آمار تامل‌برانگیز طلاق در لرستان/ در هر شبانه‌روز ۱۰ طلاق ثبت می‌شود

در این باره مصطفی امانی‌پور، مدیرکل ثبت احوال لرستان به خبرنگار ایسنا گفت: در 9 ماهه سالجاری 2746 مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت ازدواج به طلاق در این مدت برابر 5.3 بوده یعنی تقریباً به ازای هر 5.3 واقعه ازدواج، یک طلاق ثبت شده است.

وی ادامه داد: در این مدت هر شبانه روز 10 واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

امانی‌پور خاطرنشان کرد: 53 درصد طلاق‌های ثبت شده استان در پنج سال نخست زندگی رخ داده و  17 درصد طلاق‌ها نیز در کمتر از یک سال اتفاق افتاده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان در ادامه گفت: 14 هزار و 612 مورد ازدواج طی این مدت در استان به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: در هر شبانه‌روز 53 ازدواج ثبت شده و میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده برای زوج 28.45 سال و برای زوجه 23.61 سال بوده است

ازدواج شوخی نیست‌

فرهاد طهماسبی، دانشجوی دکتر جامعه شناس در این باره به ایسنا گفت: اولین علت اصلی طلاق در جامعه نداشتن شناخت مناسب نسبت به یکدیگر پیش از ازدواج است.

وی اظهار کرد: باید به جوانان آگاهی داد که ازدواج شوخی نیست و باید نسبت به طرف مقابل شناخت نسبتاً کامل پیدا کرد.

طهماسبی ادامه داد: برای شناخت یکدیگر باید معیارهایی چون وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها در نظر گرفته شود.

آموزش رسمی و غیر رسمی درباره مقوله ازدواج کم است

این دکترای جامعه‌شناسی اضافه کرد: آموزش در دو بعد رسمی و غیررسمی در خصوص مقوله ازدواج در آگاه‌سازی جوانان نسبت به این امر بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: تدریس کتاب بهداشت خانواده در دانشگاه‌ها کارایی چندانی درخصوص امر ازدواج ندارد و لازم است از همان مقطع راهنمایی دانش‌آموزان را به صورت رسمی در قالب واحدهای درسی با مقوله ازدواج آشنا کرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: باید به تمامی اقشار جامعه درخصوص مقوله ازدواج آگاهی و آموزش داد چراکه زندگی اجتماعی را تمام اقشار مردم تشکیل می‌دهند.

این مدرس دانشگاه‌های لرستان یادآور شد: بسیاری از جوانان با رؤیاپردازی و به دور از واقعیت ازدواج می‌کنند و همین مسأله باعث طلاق در آینده می‌شود. انتخاب همسرتان مبتنی بر واقعیات باشد و نه مبتنی بر خیالات.

وی افزود: اگر نمی‌خواهید با طلاق مواجه شوید باید واقعیت‌های طرف مقابل را ببینید و درست فکر کنید و تصمیم بگیرید.

طهماسبی گفت: زوجینی که به طلاق توافقی رضایت می‌دهند از بسیاری جهات ترجیح داده‌اند زندگی مشترکشان را هرچه سریع‌تر خاتمه دهند و حاضر به بودن کنار یکدیگر نیستند.

این جامعه‌شناس ادامه داد: زمانی که سطح توقعات با سطح توانمندی دو طرف از یکدیگر همخوانی نداشته باشد، زوجین حاضر به تحمل کردن یکدیگر نیستند و به طلاق توافقی روی می‌آورند.

گزارش از: ساناز رباطی، خبرنگار ایسنا، منطقه لرستان
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha