• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95120201337
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش و پرورش استان:

99 درصد دانش‌آموزان چهارمحال‌وبختیاری در سطح بالای ارزشیابی قرار گرفته‌اند

 99 درصد دانش‌آموزان چهارمحال‌وبختیاری در سطح بالای ارزشیابی قرار گرفته‌اند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر بیش از 99 درصد از دانش‌آموزان ابتدایی در سطح خوب و خیلی‌خوب به عنوان دو مقیاس سطح بالای این نظام ارزشیابی قرار دارند.

فرج‌الله اعرابی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر شیوه ارزشیابی سطح علمی در دوره ابتدایی مبتنی بر نظام ارزشیابی کیفی - توصیفی است و از نگاه کمی قابل ارزیابی نیست.

وی اضافه کرد: این به معنی اطلاع نداشتن عوامل مدیریتی و خانواده از نتایج این برنامه نیست بلکه با شاخص‌های کیفی مانند رضایت از تحصیل، افزایش بهداشت روانی، ایجاد انگیزه و عشق به یادگیری مشهود است.

وی گفت: تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی سال گذشته و نوبت اول سال تحصیلی جاری در مدارس استان از اقداماتی بوده است که به منظور ارتقاء وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شده است و در سال تحصیلی گذشته ارتقا تحصیلی دانش آموزان بیش از 99 درصد بوده است.

اعرابی با اشاره به برگزاری کلاس‌های جبرانی و آموزش‌های تخصصی برای دانش‌آموزان نیازمند آموزش‌های بیشتر، گفت: این آموزش‌ها در تمام مقاطع ابتدایی استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که اختلال در خواندن، نوشتن، حساب کردن، شنوایی و بینایی دارند، طی مراحلی تشخیص و به مراکز مربوطه معرفی می‌شوند تا درمان اختلال، پیگیری و آموزش‌های خاص آنان انجام شود.

اعرابی اضافه کرد: در پایه اول ابتدایی صندلی صمیمیت در کلاس گذاشته شده و دانش‌آموزانی که در محتوای درسی ضعیف و مشکلاتی همچون خجالت و گوشه‌گیری‌ دارند، روی این صندلی قرار داده می‌شوند و در رابطه با این موضوع صحبت می‌شود.

وی گفت: یکی از مولفه‌های مهم در ارزشیابی نظام آموزشی، توانمندی تخصصی معلمان است و میان توانمندی تخصصی و علمی معلم با افزایش و بهبود یادگیری دانش‌آموز بر اساس مطالعات علمی ارتباط معنادار وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در حال حاضر مدرک تحصیلی اکثر معلمان ابتدایی استان کاردانی و بالاتر است گفت: بر اساس مصوبات سند تحول بنیادین از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان برای تدریس دانش آموزان استفاده می‌شود و توانمندی آنان قابل قبول است.

اعزابی در خصوص استعدادیابی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در زمینه تحصیلی خبر داد و گفت: درحال حاضر سه طرح در آموزش و پرورش در حال اجرا است.

وی با اشاره به طرح جشنواره «جابر بن حیان» که در این طرح دانش‌آموزان شاخص در مباحث علمی از سطح مدرسه تا سطح کشور حمایت می‌شوند و در صورت وجود اختراع تا زمان ثبت نهایی و بهره‌‍برداری برای تولید هدایت می‌شوند، گفت: طرح جابر بن حیان از ابتدای مهر ماه تا پایان اسفند ماه برگزار می‌شود.  «طرح شهاب» از پایه چهارم ابتدایی به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در هشت رشته همچون استعداد هوش فضایی، ریاضی و ورزشی را برعهده دارد و در مدارس استان حتی مناطق محروم انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح جشنواره «دانش‌آموزان مولف» که سطح نویسندگی دانش‌آموزان از انشا تا داستان نویسی رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در مسابقات منطقه‌ای، استانی و کشوری شرکت و به کانون پرورش فکری معرفی تا روی این استعدادها برنامه‌ریزی انجام شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha