• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95120403020
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

برداشت بیش از 60 هزار تن محصول خرما و انبه در میناب

برداشت بیش از 60 هزار تن محصول خرما و انبه در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز فصل گُل‌دهی انبه و گرده‌افشانی نخیلات خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 45 هزار تن محصول خرما از نخیلات و 15هزار تن محصول انبه از باغات سطح شهرستان برداشت شود.

«محمد سالاری» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان عملکرد ۱۳ تن انبه و ۴ تن خرما در هر هکتار از مزارع سطح زیرکشت در میناب، افزود: امسال نیز به مشابه سال گذشته، ۱۵ هزار و ۶۲۶ تن محصول انبه و 45 هزار و ۱۴۰ تن خرمای تازه از مزارع زیرکشت در شهرستان میناب برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی میناب سطح زیرکشت محصول خرما در این شهرستان را همانند سال گذشته 12 هزار و ۱۹۵ هکتار و محصول انبه را 1755 هکتار اعلام و اظهار کرد: این میزان سطح زیر کشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

وی دهستان‌های تمبانو، دهوسطی، شهوار، فخرآباد، گلشوار و بازیاری را از عمده نقاط کشت محصول انبه هم‌چنین روستاهای بخش مرکزی، توکهور- هشتبندی و دهستان‌های گوربند، کریان و تلنگ را از جمله نقاط مهم در تولید خرما عنوان کرد.

سالاری گُل‌دهی نخیلات زودرس از ابتدای بهمن‌ماه و ارقام دیررس را از ۲۵ بهمن تا پایان اسفندماه برشمرد و افزود: زمان برداشت این محصول از اواخر خرداد تا پایان مهرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میناب زمان کاشت درخت انبه را از ابتدای آذرماه لغایت نیمه دوم اسفندماه و زمان برداشت این محصول را از پایان خردادماه تا ابتدای شهریور ماه سال 96 عنوان کرد.

این مقام مسئول میناب را حائز رتبه‌ی نخست استانی در کشت و تولید انبه و خرمای تازه دانست و گفت: این محصولات علاوه‌بر فروش داخلی به سراسرکشور ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: از مزیت‌های تولید محصول خرما در سطح شهرستان می‌توان به تازه‌خوری به‌صورت رطب، تولید خرما، شیره خرما، سرکه و انواع فرآورده‌های آن اشاره کرد.

سالاری افزود: ۷۰درصد محصول برداشت‌شده انبه به‌صورت تازه‌خوری و ۳۰ درصد برای تهیه انواع ترشی به کارخانه‌های تولید ترشی آنام و کلثوم کاملیا ارسال می‌شود.

وی برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی ترویجی مصرف نهاده‌های کشاورزی، مبارزه با آفات و بیماری‌های انبه و نظارت مستمر کارشناسان از باغ‌ها و توصیه‌های فنی به آن‌ها در خصوص مبارزه بیولوژیکی علیه مگس میوه انبه، از عمده فعالیت‌های دانست که در جهت تولید محصول انبه در باغ‌های این شهرستان تأثیرگذار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی میناب با اشاره به آغاز فصل گُل‌دهی محصول نخیلات شهرستان، خاطرنشان کرد: به طور میانگین هر نفر روزانه 80 تا 100اصل درخت خرما را گرده افشانی می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی میناب از آغاز فصل گُل‌دهی انبه و گرده‌افشانی نخیلات خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 45 هزار تن محصول خرما از نخیلات و 15هزار تن محصول انبه از باغات سطح شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha