• شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95120704067
  • خبرنگار : 71505

فرماندار شهرستان شمیرانات خبر داد

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در شمیرانات

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در شمیرانات

فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و توسعه روستایی از سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در این حوزه ها و در سطح شمیرانات خبر داد.

عزت‌الله خان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:  شهرستان شمیرانات ۵۵۰ هزار نفر جمعیت ساکن و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شناور دارد که ظرفیت مناسبی را در سطح این شهرستان ایجاد کرده است باید از همه ظرفیت های موجود در سطح شهرستان شمیرانات در جهت تحقق توسعه روستایی و گردشگری بهره گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان شمیرانات شهرستانی گردشگری است، بنابراین رعایت نکات زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و باید کمپ‌های اکوتوریسم و گردشگری در شهرستان افزایش یابد و نگاه ویژه ای در کنار بهره گیری از ظرفیت ها به حفظ محیط زیست داشته باشیم. در حوزه توسعه روستایی نیز اقداماتی در راستای باغداری و افزایش محصولات باغی صورت گرفته است و در این راستا بخشی از محصولات این شهرستان به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادرات می‌شود و در تولید برخی محصولات کشاورزی و باغی در استان و حتی کشور رتبه حائز اهمیت داریم.

فرماندار شهرستان شمیرانات تاکید کرد: در راستای دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان نیز اقداماتی صورت گرفته است تا جلوی مهاجرت‌های معکوس گرفته شود که باید به باغداران و کشاورزان تسهیلات لازم برای افزایش محصولات و بهره‌وری بیشتر داده شود.

خان‌محمدی درباره توسعه گردشگری در شهرستان شمیرانات نیز افزود: طرح سند جامع گردشگری در این شهرستان در سال ۹۳ به تصویب رسید و فاز دوم به عنوان متولی برعهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. بی تردید با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد بستر لازم برای توسعه گردشگری می توان اشتغال مناسب در سطح شهرستان را نیز ایجاد کرد.

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: کلیات طرح‌های هفت‌گانه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان شمیرانات عمدتا با دو محور گردشگری و توسعه روستایی در قالب طرح دهکده اقتصاد مقاومتی شمیرانات در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران مطرح و کلیات آن به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به اعلام مشارکت بخش خصوصی حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و موجب اشتغال مستقیم ۲۰۰۰ نفر خواهد شد. بر همین اساس مقرر شد کارگروه فنی و کارشناسی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان با مدیریت معاون عمرانی استاندار تهران با حضور مدیران استانی مرتبط بررسی و جهت هماهنگی و روان‌سازی برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مقتضی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha