• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۶:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95120905419
  • خبرنگار : 90109

اسکار دوم برای سینمای ایران

اسکار دوم برای سینمای ایران

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۷ شناخته شد.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی برای دومین بار سینمای ایران را صاحب جایزه اسکار کرد، او که پیش از این با فیلم «جدایی نادر از سیمین» توانسته بود، اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی را به دست بیاورد، در هشتاد و نهمین مراسم اسکار توانست با فیلم «فروشنده» این جایزه را از آن خود و سینمای ایران کند.

پروفسور فیروز نادری و انوشه انصاری که از سوی اصغر فرهادی برای حضور در مراسم اسکار معرفی شدند،این جایزه را دریافت کردند.

انوشه انصاری به هنگام دریافت جایزه به نقل از فرهادی فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کرد و گفت: برای احترام به مردم کشورم در مراسم اسکار شرکت نکردم.

این فضانورد ایرانی شالی را منقش با عکس‌های ناسا پوشیده بود به گفته‌ی خودش این شال بخصوص متعلق به زادگاهش مشهد است و عکس‌های آن متعلق به ناسا است.

در بیانیه اصغر فرهادی که انصاری آن را خواند، آمده است:

«افتخار بزرگی‌ است که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام الکساندر ماله‌گی و پخش‌کنندگانم کوهن مدیا و آمازون تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.

متاسفم که امشب در کنار شما نیستم. من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیر انسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.

تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی باعث ترس می‌شود؛ ترسی که توجیهی‌ است دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها؛ جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.

سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدلی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدلی چیزی‌ است که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.»

پیش از این اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ از حضور در اسکار ۲۰۱۷ انصراف داده بود. فرهادی دو ایرانی سرشناس ساکن آمریکا (دکتر فیروز نادری و انوشه انصاری) را به نمایندگی خود روانه این مراسم کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۶:۴۰

تبریک

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۶:۴۶

اصغر فرهادی عزیز متشکریم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۶:۴۷

زنده باد اصغر فرهادی زنده باد فیروز نادری زنده باد ایران

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۶:۴۸

تبریک فراوان واقعا باید به وجود این کارگردان بزرگوار افتخار کنیم.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۷:۳۴

تو هم بیشتر سرت رو برف کن ببین جایزه رو به فیلم مهتاب دادن که آدم شرم میکنه بگه موضوع اون چی فیلم فروشنده هم که خوب وطن رو بدنام کردبوده

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۶:۴۸

حالا دلواپسان میگن جایزه سیاسی و اصلا واکنش مثبت نشون نمیدن

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۶:۵۰

حقه تونی اردمان به روشنی روز خورده شد، متاسفم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۶:۵۱

تبریک میگم واقعا .... مرسی از اقای اصغر فرهادی عزیز

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۶:۵۳

تبریک به همه ایرانیان؛باز هم مشتی به دهن خیلیها

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۷:۱۴

جهان به احترام ایران و ایرانی بلند شد..... زنده باد اصغر فرهار

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۷:۲۸

تبریک به همه ایرانی ها، سپاس از آقای فرهادی و تیم همکارشون. بهترین مقابله با امثال ترامپ اینه که یک هنرمند بین المللی بزرگ و همکارانش نه تنها با نرفتنش ، بلکه با به رخ کشیدن یک بانوی موفق ایرانی و یک دانشمند ایرانی در خاک امریکا، وامدار بودن ترقیات این کشور به این مهاجرین رو یادآور بشه.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۷:۳۲

درود به اقای فرهادی به خاطر عزت بخشیدن به هنر این سرزمین کهن سپاس فراوان

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۷:۴۱

آفرین به بهترین های ایران

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۷:۴۵

مایه افتخار وسربلندی است

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۷:۵۱

تبریک به اصغر فرهادی عزیز و مردم خوب ایران. ای کاش تصاویری هم از این مراسم و خانم انصاری و دکتر نادری هم توی خبرتون میگنجوندین.متاسفم برای خودم و هموطنانم که باید سانسور رو تا این مرحله هم تحمل کنیم.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۷:۵۷

یاشاسین اصغر فرهادی

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۸:۰۴

ببینید توپخانه ایها چه خواهند کرد

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۸:۰۴

اصغر دمت گرم بازم از بدبختی فیلم بساز حتمن برنده میشی

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۸:۰۵

فقط میتونم بگم آفرین به اصغر فرهادی، زبان در وصف این افتخار قاصر است. به خودم میبالم که یک ایرانی و هموطن گروه بزرگی از نوابغ هستم.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۸:۰۵

فقط میتونم بگم آفرین به اصغر فرهادی، زبان در وصف این افتخار قاصر است. به خودم میبالم که یک ایرانی و هموطن گروه بزرگی از نوابغ هستم.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۸:۳۳

ایولااااااااااااااا

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۹:۲۵

فروشنده غیرت، بالاخره جایزه بی غیرتیشو گرفت.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۹:۵۰

اقای فرهادی درود به شرفت دوستت دارم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۹:۵۱

تبریک به شیرمرد ایرانی

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۲:۱۸

عالی بود...عالی.درود بر آقای فرهادی و انسان هایی همچون ایشون با این منش بالا.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۴:۵۷

درود و هزاران درود به اقاى فرهادى و بازىگران فيلم ما را مفتخر كرديد

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۲۱:۰۳

تبریک عبدی نژاد تبریز

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۰۳:۱۱

اسكار مبارك صاحبش باشه؛ اما دوستان عزيزي كه فقط جايزه اسكار رو مي بينيد! هيچ وقت از خودتون سوال كرديد كه چرا اين فيلم و فيلم قبلي آقاي فرهادي جايزه گرفت!؟ اين فيلمها چي داشتند!؟ چه صنعتي داشتند!؟ خارجي ها به چه نوعي از فيلم هاي ايراني جايزه ميدن!؟ بدبختي مردم-وضعيت معيشت-آپارتمان هاي كوچك و فرسوده و....؛ آيا ايران با تمدن چند هزار ساله فقط همينهاست!؟ در اين صورت مهر تاييد زده پاي تبليغات بعضي از غربي ها كه ايران رو يك كشور بي فرهنگ،عقب مانده، نا امن و كوير پهناور معرفي مي كنن.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۳:۰۷

حرف تون دو خیلی قبول دارم کاشی بیشتر فکر می کردیم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۱۴:۴۶

سلام فیلم های اصغر فرهادی حاکی از یک نوع سردرگمی و آشفتگی و آشوبه، البته سعی بر ساخت بسیار قوی از نوع بازیگری بازیگران و کارگردانی خوب داره، اما مثلا فیلم جدایی رو که چند باری دیدم حتی چیدمان خونه هم بسیار بهم ریخته و آزار رساننده است که در حالت عادی، سلیقه کثرت خانوما ایرانی نمونه است و البته فضای چیدمان حتی در حین کوچیکی قشنگه...اونچه که حتی در هنگام انتخاب فیلم فروشنده نشون در سالن مراسم نشون داده شد، صحنه سر خونی ترانه علیدوستی و ضرب و شتم شهاب حسینی بود!!! پس چطور می گیم این نوع انتخابها که حتی صحنه های پخش شده کوچکش حاکی از خشونته، عاری از اهداف سیاسی ایران هراسی بوده؟! در عین حال کارخوبی که اصغر فرهادی انجام داد، حضور دو دانشمند ایرانی در مراسم بود که غنی بودن علمی ایرانیان و احترام به علم نزد ایرانی ها رو نشون می ده، اما در کل اصلا با فیلمهای سراسر منفی فرهادی موافق نیستم!، انگار خنجر به خوده، چون اگه مشکلات هست همه اونو می دونن ، فیلمی ارزشمنده که راه زیبایی برای حل اون نشون بده!