• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95120905450
  • خبرنگار : 71434

ترکیه یونان را تهدید کرد

ترکیه یونان را تهدید کرد

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن توصیف وزیر دفاع یونان به "کودکی گستاخ" آتن را به اقدام نظامی تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: پانوس کامنوس، وزیر دفاع یونان همانند "کودکی وقیح و گستاخ" است.

این اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به انتقاد وزیر دفاع یونان از سفر خلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه به جزیره کارداک ایراد شد. وزیر دفاع یونان تاکید کرده بود کشورش هر اقدام لازمی را انجام می‌دهد تا مانع ورود ترکیه به اراضی‌اش شود. به گفته او، یونان آماده است تا در صورت هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه وارد عمل شود.  

اوایل همین هفته مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود اگر ترک‌ها بخواهند وارد جزایر مورد مناقشه ایمیا شوند (که در ترکیه به کاراداک شناخته می‌شود) این کار را انجام می‌دهند. این جزایر واقع در دریای اژه میان رشته جزایر دودکانیز یونان و ساحل جنوب‌غربی ترکیه واقع شده است.

 پانوس کامنوس، وزیر دفاع یونان در مصاحبه‌ای گفت: هرگز این موقعیت پیش نخواهد آمد که ترک‌ها بخواند پا روی جزایر یونان بگذارند. اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. اگر آنها چنین کاری کنند، تماشا کنید که چطور فرار خواهند کرد... هرگونه اقدام تحریک‌آمیزی با اقدام متقابل مواجه می‌شود.

وزیر دفاع یونان در واکنش به سفر خلوصی آکار به جزیره کارداک اعلام کرده بود که کشورش در مقابل ورود ترکیه به خاک یونان به هر اقدامی دست می‌زند و در صورتی که آنکارا دست به اقدام تحریک آمیز بزند آمادگی مقابله به مثل را دارد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از چاووش‌اوغلو اعلام کرد، ترکیه در چنین رقابت‌هایی شرکت نمی‌کند و انگیزه‌ای برای قدرتنمایی و عرض اندام ندارد. چاووش اوغلو همچنین خطاب به آتن گفت: یونانی‌ها بهتر از هر کسی می‌دانند که سربازان ترکیه چه کارهایی می‌توانند انجام دهند و چه قدرتی دارند.

وی افزود: مردم ما به یونان و جزایر آن سفر می‌کنند و مردم یونان نیز به ترکیه می‌آیند و بین دو کشور نقاط مشترک و تشابهات زیادی وجود دارد اما آتن نباید به این کودک وقیح (وزیر دفاع یونان) اجازه دهد که روابط را به تنش بکشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha