• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95120905498
  • خبرنگار : 71413

بازتاب دومین اسکار «فرهادی» در رسانه‌های جهان

بازتاب دومین اسکار «فرهادی» در رسانه‌های جهان

اسکار بهترین فیلم خارجی برای دومین‌بار به «اصغر فرهادی» فیلمساز ایرانی تعلق گرفت و روزنامه‌های بین‌المللی این خبر را تیتر کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ها و نشریات خبری متعدد به اعطای جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۷ به فیلم «فروشنده» ساخته «اصغر فرهادی» پرداختند.

«شیکاگو تریبیون» نوشت: اصغر فرهادی که در جوایز اسکار غایب بود و با «فروشنده» جایزه بُرد، خواستار همدلی شد.

این نشریه خبری در ادامه به زیرساخت سیاسی که بر اعطای جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار به «فروشنده» تاثیر گذاشت، اشاره کرد و سپس از «انوشه انصاری» فضانورد زن ایرانی که به نمایندگی از «فرهادی» سخنرانی او را در مراسم اسکار خواند، نام برد.

در این خبر همچنین از «فیروز نادری» از مدیران سابق ناسا که به همراه «انصاری» جایزه اسکار «فرهادی» را دریافت کرده نام برده شده است.

روزنامه «ایندیپندنت» تیتر زد: وقتی «فروشنده» اسکار بهترین فیلم خارجی را برد، «اصغر فرهادی» قانون ضدمهاجر «ترامپ» را هدف قرار داد.

«ایندیپندنت» همچنین نوشت: فیلمساز ایرانی پس از وضع این قانون از سوی رئیس جمهور، مراسم اسکار را بایکوت کرد.

«لس انجلس تایمز» که پیش از این با تیتری کنایه‌آمیز به توییت‌های «دونالد ترامپ» اشاره کرده و به نقل از مدیر کمپانی «سونی» نوشته بود: "اخبار کذب" اسکار را به «اصغر فرهادی» می‌دهد،‌ برنده شدن دوباره کارگردان ایرانی فیلم «فروشنده» را در این رقابت‌ها تیتر کرد.

مجله «پیپل» هم نوشت: کارگردانی ایرانی که در مراسم اسکار شرکت نکرد، در سخنرانی دریافت جایزه‌اش قانون "غیرانسانی" ضدمهاجر «ترامپ» را مورد هجمه قرار داد. این نشریه همچنین کلیپی را درباره علت عدم حضور «فرهادی» در مراسم اسکار ۲۰۱۷ تهیه و منتشر کرد.

«فیگارو»،‌ «گاردین»، «واشینگتن اگزماینر»، «اسلیت مگزین»، «نیوز ۱۸»، «تی‌وی گاید»، «یوروپ ۱»، «پاریسین»، «پرمیر» و «رادیو لوکزامبورگ» از دیگر رسانه‌های بین‌المللی بودند که کسب اسکار بهترین فیلم خارجی از سوی «فرهادی» را تیتر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۰:۰۴

حتما سری هم به صدا و سیمای ملی ایران بزنید و انعکاس خبری این افتخار را ببینید . متن نامه آقای فرهادی ، خطاب به همه آنهایی است که در حال دسته بندی مردم به خودی و غیرخودی ، دوست و دشمن و .... هستند.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۲۲:۱۲

درود بر یک ایرانی.حرف حقو زدی هموطن

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۱:۰۱

خیلی خوشحالم.یک اتفاق بزرگ برای سینمای پر از محرومیت و مورد دار ایران...! و کسی مثل آقای فرهادی با کمترین امکانات تونست بزرگترین افتخار رو برای مردم و کشور کسب کنه.درود بر او...

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۷:۰۲

نمی دانم منظورت از کمترین امکانات چیست؟ یعنی شما می گویی کشور قطر در سرمایه گذاری برای این فیلم کم گذاشته است؟!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۴ ۱۱:۲۶

در جوامع غرب زده بخصوص در عصر جدید، اخلاق موضوعی قدیمی و بی اهمیت و در عوض تکنیک و مهارت در هیجان بخشی و جذابیت بصری ارزشمند بوده و جایزه دارد چراکه انسان ها دیگر تقریبا ماشینی(ربات)شده اند!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۳:۱۵

از این عکس آبرومندانه تر نداشتی. به این جایزه افتخار می کنید. نه دلایل برنده شدنش را می توانید بیان کنید. شرایط دریافت جایزه را می توانید نمایش دهید. دین فروشی تا کجا ....

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۴:۰۹

آخ آخ، انوشه خانم روسری نداره که! ما دلواپسیم.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۴:۳۶

آقاي فرهادي با كمترين امكانات !!!! ايشان را خواهر امير قطر با تمام توان پشتوانه مالي و مادي و معنوي كردند حالا كمك هاي بي حد و حصر وزارت ارشاد دگر هيچ.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۴:۵۲

موندم اقاى فرهادى که تمام فيلمهاشون خنثى است يکدفعه اينجورى آدم سياسى ميشه.يقين دارم تمام کارهاى ايشون جار و جنجالى بوده تا اسکار را از طريقه شيوه غير هنرى بدست بياره و جيبهاى خودش رو در آينده اى نزديک پرتر بکنه.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۲۱:۴۹

يه جواب دارو تحريم نبود نميخريديم خودمون تو دولت گل و بلبل احمدی نژاد يه دوره خودمون نخريديم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۴:۵۳

یه سوال؟چرا اونا با تحریم دارو سلامت مردم رو نشانه رفتند،از اونور پشت سر هم جایزه میدن به فیلم های آقای فرهادی اونم با این مضامین!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۵:۰۸

تا چشت در بیاد مسعود فراستی.متن نامش رو باید تو تلویزیون پخش کنن ک مردم بدونن فرهادی فقط طرفداره مردمه

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۸:۲۶

به نظر بنده اقای فرهادی ازجانب دمکرات های امریکا برنده اسکار شده و باید ایشون رو به علت خیانت به نظام و جاسوسی محاکمه کرد وبه اشد مجازات که حق ایشان هست رساند ما امت حذب الهی خواستار اعدام اصغر فرهادی هستیم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۲۱:۰۸

شما به نمایندگی از امت حزب الله حرف میزنی یا فکر میکنی با مزه ای

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۰۰:۱۰

نان به نرخ روز خوران حکومتی یعنی همین شما دلواپسان بی ریشه

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۰۱:۲۱

شما اب يخ بخور

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۸:۵۶

فیلم اصغر فرهادی یه مقوائه همین اگر هم اسکار می گیره علت های دیگه ای داره و همش پشتوانه سیاسی هست آکادمی اسکار نهاد بشدت سیاسی و تبلیغاتیه و تحت تاثیر لابی های مختلف بی شک اصغر فرهادی جوایزش رو مدیون لابی گری دموکراتها حکومت قطر و دولت روحانیه ایشون بیشتر شبیه یک شعبده بازه تا یه فیلم ساز

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۹:۰۱

به آقای فرهادی و همکاران ایشان در این فیلم تبریک میگوییم و همچنین از ایشان که سبب فخر ایران و ایرانی در جهان شد تشکر می کنیم. به امید پیشرفت ایران عزیز در همه عرصه ها

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۲۱:۴۴

لابد ایندفعه هم یکی پیدا میشه میگه ما لابی کردیم.!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۵:۰۴

حالت خوبه عمو؟

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۲۳:۲۵

خیلی خوشحال شدم, اشک توی چشام جمع شده بود. خیلی زیبا بود که جایزه فرهادی رو , اولین زن ایرانی فضانورد, دریافت کرد. ماشالا

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۲:۴۷

یه بار هم شده جبهه نگیرین و از اینکه همچین افتخاری نصیب ملت ایران شده خوشحال باشین،همه اونایی که فیلم سفارشی هم میسازن از این همه سانسور و فیلتر وزارت ارشاد شاکی هستن چه برسه به آقای فرهادی که در داخل کشور هیچ حامی جز مردم نداره،حالا به قول شما گیرم که جایزه رو به دلایل سیاسی به ایشون دادن ولی اینکه با این همه ممیزی فیلمشون جز 5 فیلم برتر قرار گرفته خودش کم افتخاری نیست،تبریک به همه ایرانیان!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۹:۵۵

فقط تاسف!!!!!!!!!!فرهنگ غنی ایرانی بااین فیلم زیر سوال رفت......حالا اقای فرهادی خوشحال باش.....بنظرتون واقعا چرا فیلم های عالی و بامحتوی هیچوقت کاندید نشدن....؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۱۱:۴۳

مثل چه فیلمی؟؟؟ اخراجی های۱ یا ۲ یا ۳ یا رسوایی ۱ یا ۲ نکنه میخوای مسعود دهنمکی اسکار بگیره. بقول ی بنده خدایی ک میگفت ابو بریز همونجایی ک میسوزه

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۲:۵۶

من از اولین فیملهای فرهادی به دوستان واشنایانم میگفتم که این کارگردان درگرفتن بازی روان وطبیعی استاده وبیننده حس میکنه که این اتفاق کاملا طبیعه اونا هم اینقدرالکی اسکارنمیدن

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۱۶:۴۰

من یک دلواپسم . فیلم را هم ندیدم، ولی بر اساس انچه دوستم که دلواپس نیست، به نظرم رسید فیلم خوبی هست و تاثیرات مثبتی داره مخصوصا واسه ترامپ. حالا دوستم قراره فیلم بیاره ببینم.