• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95120905994
  • خبرنگار : 71451

دیدار مادر شهید کریمی با فرزندش

دیدار مادر شهید کریمی با فرزندش

مادر و همسر شهید مدافع حرم علی‌اصغر کریمی با پیکر شهیدشان در معراج‌الشهدا دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، پیکر شهید مدافع حرم علی‌اصغر کریمی پس از انتقال به ایران در معراج‌الشهدا مرکز مورد استقبال دوستان، همرزمان و خانواده این شهید قرار گرفت.

مادر این شهید مدافع حرم در حالی که تابوت فرزندش را به آغوش کشیده بود در سخنانی گفت: همچون امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به شهادت رسیده‌ای. من دیگر پس از این تو را نمی‌بینم. تو برای من فرزند خوبی بودی.

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: من دو پسر و یک دختر دارم. علی‌اصغر متولد ۱۶ اسفند ۱۳۶۰ بود که در درگیری‌های اخیر موصل به شهادت رسید. او برای من پسری بسیار خوب و مهربان بود. از او چند روز پیش از شهادتش فیلمی به یادگار مانده است که در آن وصیت کرده است پس از شهادت، پیکرش در نجف طواف داده شود و پس از آن در بهشت زهرا (س) خاکسپاری شود چرا که نمی‌خواست خانواده برای زیارت پیکرش به زحمت بیافتند.

در ادامه دیداری که خانواده شهید با فرزندشان داشتند،زهرا آفاقی همسر شهید در سخنانی گفت:  ما سال ۱۳۸۸ ازدواج کردیم. در حقیقت اسفندماه هم ماه تولدش است و هم ماه ازدواجمان و اکنون که به شهادت رسیده است این رویداد نیز در این ماه اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: ابتدا مخالف حضورش به عنوان مدافع حرم بودم اما پس از اینکه با من صحبت کرد ضرورت حضورش و دفاع از ارزش‌ها و مقدسات اسلامی را درک کردم و متوجه شدم که برای چه هدف بزرگی آماده مجاهدت است.

این همسر شهید گفت:‌ علی‌اصغر می‌گفت اگر ما امروز از ارزش‌هایمان و انسان‌های بی‌گناهی که در عراق و سوریه هستند دفاع نکنیم داعش همین بلا را به سر ایرانی‌ها خواهد آورد. ما نسبت به شهدای کربلا نیز مدیون هستیم و باید دینی که در برابر این شهدا به گردن داریم را ادا کنیم. علی بسیار مهربان بود. دو روز قبل از شهادتش خوابی دیدم که من را پریشان کرد. برای همین با او تلفنی صحبت کردم تا از سلامتی‌اش آگاه شوم. در خواب دیدم که همراه یکی از دوستانش به سمت باغی می‌رود. از او پرسیدم که این شخص کیست، گفت: یکی از دوستان من است که به دست داعشی‌ها اسیر شده است و قرار است که به زودی آزاد شود و بعد پرسیدم پس تو کجا می‌روی که با دستش آن باغ را نشانم داد.

در جریان این مراسم دیدار یکی از همرزمان شهید علی‌اصغر کریمی گفت:‌ او براثر ترکش خمپاره به شهادت رسید. تک تیرانداز بود که سرش از شانه جدا شد. یکی از دست‌هایش نیز قطع شد. علاوه بر این پایش نیز از بدن جدا شده بود. پیش از شهادتش چندین مرتبه داوطلبانه به دفاع از حرم آل‌الله پرداخته بود که از ناحیه پا نیز مجروح شده بود. برای همین دو ماه به ایران آمد و مجدد برای آخرین بار در منطقه حاضر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha