• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 95121408694
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی مطرح کرد:

توسعه دستبافته‌های رویین اسفراین در گرو تجمیع بافندگان

توسعه دستبافته‌های رویین اسفراین در گرو  تجمیع بافندگان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: توسعه دستبافته‌های رویین اسفراین در گرو جمع شدن بافندگان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی؛ سیاوش وحدت در بازدید از دستبافته‌های نخی روستای رویین اسفراین افزود: باید بافندگان این روستا در کنار هم جمع شوند تا هزینه‌هایی همچون تامین مواد اولیه پایین آمده و دستبافته‌هایشان قابل رقابت  با سایر محصولات شود.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم به بافندگان و حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی به بازار فروش این محصول کمک شایانی می‌کند. این شرکت مطالعه امکان سنجی خوشه صنعتی دستبافته‌های نخی روستای رویین را در برنامه کاری خود قرار می‌دهد .

وحدت تاکید کرد: برای اینکه یک محصول قابلیت توسعه در قالب خوشه صنعتی را داشته باشد باید دارای ویژگی‌های مشخص باشد که با مطالعه شناسایی و امکان سنجی مشخص می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی در این بازدید گفت: کار بافت چادرشب در روستای رویین اسفراین از توابع خراسان‌شمالی با استفاده از دستگاه‌های سنتی پدالی  و دستگاه‌های برقی صورت می‌گیرد.

علی عابدی افزود:  با حمایت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان دستگاه‌های برقی برای بافته‌ها به روستائیان تحویل شده است که منجر به افزایش تولید می‌شود.

وی در بازدید از کارگاه‌های موجود در روستا تا کید کرد: فعالیت کارگاه‌های جدید علاوه بر افزایش تولید، می‌تواند با استفاده از طرح‌ها و نقوش متنوع و متفاوت، زمینه را برای رونق و بازارپسندی محصولات تولیدی این رشته بومی فراهم سازد.

در روستای رویین اسفراین از توابع خراسان‌شمالی 350 تا 400 نفر به طور مستقیم به تهیه نخ، رنگ آمیزی و بافت چادر شب و فروش آن اشتغال دارند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha