• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95121711138
  • خبرنگار : 71089

تاکید سیاستمدار هلندی بر ممانعت از تبلیغات چاووش اوغلو در حمایت از همه‌پرسی ترکیه

تاکید سیاستمدار هلندی بر ممانعت از تبلیغات چاووش اوغلو در حمایت از همه‌پرسی ترکیه

یک سیاستمدار راست افراطی هلند اعلام کرد که در برابر ساختمان نمایندگی ترکیه در لاهه علیه راهپیمایی رفراندوم توسط مولود چاووش اوغلو اعتراض خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گرت ویلدرز اعلام کرد که در برابر سفر احتمالی وزیر خارجه ترکیه به هلند اعتراض خواهد کرد. رهبر حزب آزادی در پیامی در توئیتر اعلام کرد که در برابر ساختمان نمایندگی ترکیه در لاهه علیه رهپیمایی رفراندوم مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعتراض خواهد کرد.

رسانه‌های هلند گزارش داده بودند، مولود چاووش اوغلو برای برگزاری یک تجمع در شهر روتردام به منظور حمایت از رای مثبت به اصلاحات قانون اساسی ترکیه در همه‌پرسی آتی، برنامه‌ریزی کرده است. هلند میزبان تعداد زیادی مهاجر ترکیه‌ای است

پیشتر این رهبر حزب راست‌گرای افراطی هلند با حمله به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه او را "سردمدار فاشیسم اسلامی" خوانده و اعلام کرد قصد دارد در هفته‌های آینده با ارائه طرحی سفر تمامی اعضای کابینه دولت ترکیه به هلند را ممنوع اعلام کرده و جلوی تبلیغ آنها برای همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه را بگیرد.

چند روز پیش، مارک روته، نخست‌وزیر هلند این تجمع را «نامطلوب» خوانده و گفته که دولتش با این طرح همکاری نخواهد کرد.

وی ادامه داد: هلند جایی نیست که کشورهای دیگر در آن راهپیمایی تبلیغاتی و انتخاباتی برگزار کنند.

با این حال روز دوشنبه، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به لغو برخی از گردهمایی‌های "کمپین آری" در آلمان و هلند گفت: علی رغم تمام کارشکنی‌ها با هموطنانمان در خارج از کشور دیدار خواهیم کرد.

چند روز پیش نیز میان آلمان و ترکیه بر سر تجمع‌های تبلیغاتی مربوط به همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه تنش دیپلماتیک به وجود آمده بود.

.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha