• جمعه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95122012886
  • خبرنگار : 71415

انتشار گزارش سالانه چین درباره نقض حقوق بشر توسط آمریکا

انتشار گزارش سالانه چین درباره نقض حقوق بشر توسط آمریکا

چین با انتشار یک گزارش سالانه از نقض حقوق بشر در آمریکا انتقاد کرده و به آنچه که «مشکلات حقوق بشری وحشتناک» آمریکا خوانده، اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چین در گزارش انتقادی خود از وضعیت حقوق بشر آمریکا به مواردی نظیر سرکوب‌گری وحشتناک نیروهای پلیس، سطح بالای زندانی کردن افراد، تعصب نژادی و سیاست‌های مالی تبعیض آمیز اشاره کرده است.

این گزارش چین که از سوی دفتر اطلاع‌رسانی شورای چین منتشر شد، به نوعی پاسخی است به گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در جهان که معمولا با انتقاد از نقض حقوق بشر در چین همراه بوده است.

چین نیز به روال سال‌های گذشته در گزارش خود از آمریکا به سبب اینکه خود را معیار قضاوت درباره وضعیت حقوق بشر در کشورهای دیگر خوانده و از مشکلات خود چشم‌پوشی می‌کند، انتقاد کرد.

در این گزارش با استناد به آمار و حقایق منتشر شده از سوی گروه‌های حقوق مدنی و رسانه‌های آمریکایی از وخامت روابط نژادی در سال 2016 در آمریکا انتقاد شده است.

این گزارش گفته است "در حالیکه صدای شلیک گلوله در گوش مردم در پشت مجسمه آزادی طنین‌انداز است وخامت تبعیض نژادی و همچنین نمایش مضحک انتخاباتی تحت تاثیر سیاست‌های مالی در آمریکا نشان می‌دهد که حقوق بشر در این کشور که خود را مدافع این حقوق می‌داند یک افسانه‌ بیشتر نیست."

این گزارش مشخصا به مواردی نظیر قتل آلتون استرلینگ و فیلاندو کاستیل دو سیاه پوست غیرمسلح اشاره دارد که به دست پلیس آمریکا کشته شدند.

در این گزارش به رفتار خشن‌تر نیروهای پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان به نسبت سفید پوستان اشاره شده است و گفته شده که در زندان‌ها و در حوزه‌های شغلی و تحصیلی و از نظر سطح درآمد سیاه پوستان و لاتین تبارها در آمریکا مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

همچنین چین در این گزارش در بخش پایانی از نقض فاحش حقوق بشر در کشورهای دیگر از سوی آمریکا اشاره کرده و به گزارش کشته شدن غیرنظامیان به دست ارتش آمریکا در کشورهایی مثل عراق و سوریه و افغانستان اشاره کرده است. همچنین چین از واشنگتن به سبب تعطیل نکردن زندان گوانتانامو و همچنین جاسوسی الکترونیک از کشورهای دیگر و اتباع خارجی انتقاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha