• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95122314919
  • خبرنگار : 71132

مصری: برخی گروه‌های سیاسی اصولگرا با جمنا همراه نشده‌اند

مصری: برخی گروه‌های سیاسی اصولگرا با جمنا همراه نشده‌اند

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه برخی گروه‌های سیاسی اصولگرا با جبهه مردمی نیروهای انقلاب همراه نشده‌اند گفت که اگر اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده به اجماع نرسند سناریوی دوره گذشته برای آنان تکرار خواهد شد.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اصولگرایان خط مشی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده معین کردند و اگر این مسیر تا انتها به همان شکلی که پیش‌بینی شده ادامه پیدا کند قطعاً خروجی خواهد داشت. پس از همایشی که برگزار شد و کاندیداهایی که مطرح شدند قرار است بر اساس نظرسنجی‌ها و مولفه‌های موثر اصولگرایان به اجماع برسند، در این صورت امکان اینکه بتوانند رأی بیاورند و فضای رأی آوردن وجود دارد.

وی افزود: اگر اصولگرایان در مورد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به اجماع نرسند نتیجه نخواهند گرفت. تلاش بر این است که این اجماع انجام شود اما ظاهراً برخی گروه‌های سیای اصولگرا با جمنا همراه نشدند و احتمالاً بخواهند کاندیدای مستقل داشته باشند که در این صورت سناریوی قبل تکرار خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است پارامترهای موثر بسته‌بندی شود و تعدادی از گزینه‌ها حذف شوند تا مرحله آخر کاندیداهایی که ورود کرده‌اند هم پذیرفته‌اند که اگر حذف شدند اعتراضی نداشته باشند و در انتخابات شرکت نکنند. طبیعتاً کسانی که در این جمع کاندیدا شوند به این چارچوب پایبند خواهند بود اما اگر افراد دیگری به شکل مستقل کاندیدا شوند بحث دیگری است.

مصری درباره احتمال تفاهم گروه‌های اصولگرا با جمنا نیز یادآور شد: اگر این تفاهم به این معنا باشد که گروه‌های سیاسی بگویند یا کاندیدای ما کاندیدای نهایی باشد و یا ما در این جمع حضور پیدا نمی‌کنیم این به نتیجه‌ای نخواهد رسید. اما اگر مبنا این باشد که اصولگرایان به صورت مشترک یک کاندیدا داشته باشند این امر قابل دسترسی است اما بستگی به این دارد که گروه‌های اصولگرا چقدر ازخودگذشتگی نشان دهند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان در انتخاب کاندیدای نهایی خود برای ریاست جمهوری باید واقعیت‌ها را مدنظر قرار دهند، تأکید کرد: درصد زیادی از کاندیداتوری به اقبال عمومی بستگی دارد و البته درصدی هم کمک جریان فکری و ایدئولوژی آن است. اینطور نیست که اگر یک جریان سیاسی در مورد یک فرد به اجماع برسد لزوماً مردم هم به همان فرد اقبال نشان دهند. همیشه اقبال مردم همسو با طیف‌های سیاسی نبوده لذا اول باید اقبال عمومی وجود داشته باشد و بدانیم که مردم چقدر با کاندیدای نهایی ما همراهی خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha