• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95122314987
  • خبرنگار : 71186

/اقتصاد ایران در سالی که گذشت/

رفوزه‌های خودرویی در سال 95

رفوزه‌های خودرویی در سال 95

در سالی که گذشت اعلام شد که شرکتهای آلفا موتور، مرتب خودرو، نیرو خودرو آسیا، کاریزان خودرو، پیشرو شتاب، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو در ارزیابی‌ خدمات پس از فروش خودروها در ایران مردود شده‌اند.

به گزارش ایسنا، هر سال عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش ارزیابی شده و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو براساس امتیاز دریافتی، در رتبه‌های ۱ تا ۴ رده‌بندی می‌شوند.

اواسط سال ۱۳۹۵ نیز مانند هر سال شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران مربوط به دوره عملکردی سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد.

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در طول سال ۱۳۹۴، هفت شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین نتوانستند حداقل امتیاز لازم را کسب کنند و با قرارگیری در رتبه چهارم خدمات، مردود شناخته شدند.

در این زمینه در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سبک؛ شرکت‌های آلفا موتور (خدمات پس از فروش آلفا رومئو)، مرتب خودرو و نیرو خودرو آسیا (خدمات پس از فروش دیار خودرو) مردود شناخته شدند. در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سنگین نیز شرکت‌های کاریزان خودرو، پیشرو شتاب (خدمات پس از فروش پیشرو دیزل آسیا)، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو نیز نتوانستند حداقل امتیاز لازم را کسب کنند و مردود شدند.

اعلام مردودی هفت شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران (مربوط به سال عملکردی ۱۳۹۴) در سال ۹۵ در حالی روی داد که به گفته محسن سلیمی - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - طبق قانون، شرکت‌هایی که عملکرد آنها براساس ارزیابی‌ها مردود شناخته شده باید در بازه زمانی مشخص برنامه خود را برای اصلاح عملکرد و ارتقای سطح خدمات به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده و پس از آن دوباره عملکرد آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این شرایط باید منتظر ارائه گزارش جدید ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ ماند تا مشخص شود شرکت‌های یاد شده تا چه حد توانسته‌اند خدمات پس از فروش خود را با دستورالعمل‌های مصوب تطبیق داده و از وضعیت مردودی خارج شوند.

در هر حال کارشناسان به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنند هنگام خرید خودرو علاوه بر ظاهر و قیمت، به وضعیت خدمات پس از فروش آن نیز توجه کرده و از خرید خودروهایی که فاقد شبکه خدمات پس از فروش مناسب و مورد تایید مراجع رسمی هستند، خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha