• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۱:۵۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95122314989
  • خبرنگار : 71282

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی تهران پیشنهاد کرد

فارغ التحصیلان بازاریابی کنند

فارغ التحصیلان بازاریابی کنند

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از جوانان جویای کار خواست تا برای ایجاد شغل منتظر اقدام دولت نمانند و خودشان کسب و کار مورد علاقه‌شان را راه‌اندازی کنند.

امید شنعه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اشتغال بخشی از فرایند اقتصاد کشور است و تا زمانی که اهداف رشد اقتصادی محقق نشود نمی‌توان اشتغالزایی کرد.

وی با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری در رشته‌های علوم انسانی خاطرنشان کرد: در حالی که ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان رشته علوم انسانی هزینه‌ای ندارد متاسفانه بسیاری از تحصیل‌کردگان این رشته بیکارند و فضای کسب و کار آن مساعد نیست.

شنعه افزود: برای ایجاد یک شغل دستکم ۳۰ میلیون تومان نیاز است در صورتی که در حوزه علوم انسانی سرانه ایجاد اشتغال پایین‌تر است و ایجاد شغل خیلی هزینه‌بر نیست.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران تعبیر کارجویان از اشتغال را پشت میزنشینی عنوان کرد و گفت: بسیاری از جویندگان کار و فارغ التحصیلان، پست‌های دولتی و کارمندی را شغل می‌دانند و به پشت میزنشینی علاقه دارند در حالی که اگر فرد در سن جوانی که توانایی اجرایی و ریسک پذیری بالایی دارد از فرصت جوانی استفاده نکند و وارد شغلی نشود به تدریج انرژی او از بین رفته و دیگر قادر به انجام کاری نیست.

به اعتقاد وی، جوانان به جای آنکه منتظر اقدام دولت بمانند باید خودشان کسب و کاری راه اندازی کنند کما اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان با مدارک عالی با انتخاب مشاغل آزاد وارد بازار کار شده‌اند و یا به شرکتهای بازاریابی شبکه‌ای و فروش در سایتهای مجازی روی آورده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۴ ۰۹:۱۶

خوووووووووووووووووب برای خودتون شرکت های هرمی با فروش دستمال کاغذی نا مرغوب و وسایل بهداشتی خراب اروپایی ها درست کرده اید. یک آپارتمان 2 نفر آدم حرّاف و یک برنامه برای گول زدن شد کارآفرینی !!!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۴ ۰۹:۲۳

سلام. اگر قرار باشه درس بخونی بری بازاریاب شی بهتره با دیپلم بری بازاریابی. نمیگن نیروی دانشگاهی و دانشجو مهارت بهش یاد بدن دوره های تخصصی براش بزارن تا وقتی از دانشگاه بیرون میاد مهارت انجام یک کار رو داشته باشه. مثلا تو رشته کشاورزی 1- هرس کار خوبی باشه 2- با نرم افزار طراحی فضای سبز بلد باشه کار کنه 3- مدیریت گلخانه بلد باشه 4- گلکاری بلد باشه 5- گیاهان دارویی بشناسه 6- روش های کشت تو دانشگاه آموزش دیده باشه 7- 8- 9- 10- 11- 12-

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۴ ۲۰:۰۷

سلام. خب در واقع درس نخونی و مدرک نداشته باشی و کار بازاریابی و ویزیتوری کنی هم عالیه و هم زودتر شروع کرده ای، بعد اگر فرصت شد یه مدرک هم بگیر. من خودم تو شرکت هرمی هفت الماس 300 تا زیر شاخه دارم داداش از کارشناسی ارشد سراسری هم انصراف دادم. الان یه طرف شاخه رفته عراق و من فقط جلسه لیدرهای شرکت رو میرم. خیلی هم عالی