• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95122314993
  • خبرنگار : 71021

کمیسیون گردشگری اتاق ایران پیشنهاد کرد

تخصیص بخشی از مالیات و عوارض خروج از کشور به تبلیغات گردشگری

تخصیص بخشی از مالیات و عوارض خروج از کشور به تبلیغات گردشگری

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران پیشنهاد کرد، بخشی از درآمدهای مالیاتی و عوارض حاصل از خروج از کشور و گردشگران ورودی به بخش خصوصی برای هزینه در بازاریابی و تبلیغات و حمایت از کسب و کارهای کارآفرین در صنعت گردشگری و صنایع وابسته تخصیص یابد.

به گزارش ایسنا، هجدهمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران با حضور هیات رییسه، اعضا و کارشناسان کمیسیون متبوع، سید هادی قره سید رومیانی ـ معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ـ و فعالان عرصه گردشگری در اتاق ایران برگزار شد.

احمد اصغری - رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران - با اشاره به تلاش‌های کمیسیون گردشگری اتاق ایران در بررسی مفاد و بندهای احکام در برنامه ششم توسعه در حوزه صنعت گردشگری و صنایع وابسته به منظور ایجاد زمینه رونق در این عرصه، گفت: در این راستا جلسه تخصصی با فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نمایندگان برخی تشکل های بخش خصوصی تشکیل شد که خوشبختانه دستاوردهای آن در مواد ۱۱۲- ۱۱۳- ۱۱۴- ۱۱۵ برنامه ششم توسعه مشخص است.

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران یادآور شد: سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص لایحه برنامه ششم، نشان دهنده توجه و اهتمام ایشان به مقوله گردشگری است که می توان در بندهای ۵۰ و ۵۱ به طور مستقیم و در بندهای ۱-۷ اقتصادی مشاهده کرد.

وی با بیان این که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی حوزه گردشگری باید نقش پررنگ تری در این عرصه داشته باشند که این مهم نیازمند توجه مسؤولان تصمیم ساز کشور است، اظهار کرد: امروز حذف رویه ها و قوانین دست و پاگیر در راه اندازی کسب و کارها و سرمایه گذاری در بخش گردشگری و همچنین کاهش قوانین دست و پا گیر فرهنگی برای جذب حداکثری گردشگر خارجی امری ضروری است.

اصغری با اشاره به پیشنهادات کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران در راستای اجرای مفاد برنامه ششم توسعه به منظور حمایت از بخش خصوصی به عنوان موتور محرک توسعه گردشگری، گفت: در این راستا می توان بخشی از درآمدهای مالیاتی و عوارض حاصل از خروج از کشور و گردشگری ورودی به بخش خصوصی گردشگری برای هزینه در بخش بازاریابی و تبلیغات و حمایت از کسب و کارهای کارآفرین در صنعت گردشگری و صنایع وابسته تخصیص یابد.

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران افزود: نباید از یاد برد که حمایت از بخش های فعال گردشگری در قالب سیاست های پولی و مالی بویژه ارائه تخفیفات و معافیت های مالیاتی و اصلاح بند مربوط به حذف معافیت های مالیاتی در برنامه ششم و حمایت از سرمایه گذران بخش خصوصی و ایجاد مشوق های مالیاتی برای تقویت انگیزه و امید در آن ها غیرقابل انکار است.

وی با بیان این که باید حمایت از کارآفرینی و کسب و کارهای نو گردشگری در قالب برنامه های کسب و کارهای دانش بنیان صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: می توان با ایجاد تسهیلات ویژه برای صدور مجوزهای الکترونیکی به رونق و توسعه کسب و کار در بخش خدمات گردشگری سرعت بخشید.

رائیچی ـ نایب رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران ـ در ادامه گفت: امروزه شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری استان ها اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان این که برای ایجاد رونق در صنعت گردشگری باید از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد، افزود: در نظام تصمیم گیری کشورمان باید از نظر و تجربه بخش خصوصی بهره خوبی برده شود تا بتوان به نتیجه مناسب در این صنعت دست یافت.

در ادامه سیدهادی قره سید رومیانی ـ معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ـ با اشاره به این که باید تا پایان سالِ اولِ اجرای قانون برنامه ششم توسعه، سند راهبردی توسعه گردشگری تدوین شود، گفت: بر این اساس به تشکیل کارگروه تخصصی برای تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری کشور نیاز است.

وی افزود: در ماده ۱۱۵ لایحه برنامه ششم آمده است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مکلف است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه، سند راهبردی توسعه گردشگری را در چارچوب قوانین مرتبط با رویکرد استفاده حداکثری از بخش خصوصی تدوین کند از این رو حتما از نظارت و نکات بخش خصوصی بهره لازم برده خواهد شد.

رومیانی با اشاره به این که نمی توان برای ایجاد رونق در حوزه گردشگری برای همه استان ها یک نسخه تجویز کرد، گفت: کمیسیون های تخصصی گردشگری اتاق ایران در سراسر استان ها می توانند طرح ها، ظرفیت ها و نظارت خود را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کنند تا بتوان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با تاکید بر این که دیدگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به بخش خصوصی متفاوت شده و همه به این نتیجه رسیده اند که اگر تعامل فعالان خصوصی نباشند امور به خوبی انجام نمی شود، اظهار کرد: بر این اساس دست یاریمان به سوی بخش خصوصی در عرصه گردشگری است تا بتوان تعامل خوبی را ایجاد کرد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: حتما در جلسه ای با حضور مدیران کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به بهره گیری از نظرات بخش خصوصی خصوصا کمیسیون گردشگری اتاق ایران تاکید خواهد شد.

وی با اشاره به این که یکی از سیاست های سازمان متبوعش در ایام نوروز تلاش در راستای نشان دادن هویت ایرانی ـ اسلامی است، گفت: بر همین اساس با شعار "امید، نشاط و سلامتی" برای مردم ایران به استقبال ایام نوروز خواهیم رفت تا تمام مردم دنیا از فرهنگ اصیل ایرانی مطلع شوند.

رومیانی با بیان این که اگر امروزه کشوری در جذب گردشگر خارجی موفق است، حتما در عرصه گردشگری داخلی موفق عملکرده است، گفت: در این راستا باید تلاش شود تا زمینه رونق بیشتر گردشگری داخلی کشورمان نیز فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha