• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۵:۳۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95122516224
  • خبرنگار : 71282

پس‌از ۱۳ ساعت چانه‌زنی مداوم؛

پایه حقوق کارگران ۹۳۰ هزار تومان شد

دستمزد

با تصویب شورای عالی کار در آخرین جلسه دستمزد سال ۱۳۹۵، حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار از ۸۱۲ هزار تومان به ۹۳۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای عالی کار در طولانی‌ترین نشست تعیین مزد، که بامداد روز چهارشنبه به ریاست علی ربیعی - وزیر کار- برگزار شد، پس از  ثبت ۱۳ ساعت چانه‌زنی مداوم و مذاکرات فشرده‌ی مزدی، سرانجام حداقل دستمزد سال آینده‌ی میلیون‌ها کارگر ایرانی و مشمول قانون کار چشم انتظار را، مشخص کردند.

بر این اساس، از فروردین سال آینده(1396)، حداقل دستمزد کارگران در فیش حقوقی با افزایش ۱۴/۵ درصدی اعمال خواهد شد.

افزایش ۱۲ درصدی سایر سطوح مزدی برای حداقل‌بگیران به‌اضافه‌ی روزانه ۶۷۶۸ ریال، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بر این اساس، حداقل دستمزد روزانه از ۲۷۰ هزار و ۷۲۲ ریال در سال‌جاری به ۳۱۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۶ افزایش پیدا کرد.

مصوبه‌ی افزایش ۱۴/۵ درصدی دستمزد سال ۱۳۹۶ طی روزهای آینده برای اجراء به ادارات کل کار و واحدهای مشمول قانون کار ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۰۶:۱۱

با توجه به تورم، این حقوق ۹۶مال چهار سال پیشه عزیزان!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۰۷:۲۸

سلام. به آقایان وزیر و کارفرما بگید این دستمزد که برای ما تعیین کردید از پول تو جیبی آقازاده‌هاتون فکر کنم خیلی کمتر باشه. خدا خودش بین ما و شما قضاوت کنه

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۰۷:۳۳

بالاخره معلوم شد نجومی بگیران چه کسانی هستند(کارگران...)

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۰۷:۴۵

ماشاء ا.. دولت و کارفرما چقدر به فکر خودشون بودن! متاسفانه کارگران در این شورا نماینده ندارند.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۰۷:۵۵

مدیر=26 میلیون.......کارگر:930هزار تومان نوع حکومت: اسلامی

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۰۸:۱۴

با سلام.....میزان افزایش نجومی بگیران چقدر بوده؟

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۰۸:۲۹

اقدام غیرقانونی در افزایش حقوق کاگران به میزان 6 درصد بیش از نرخ تورم باعث ورشکستگی کارخانه‌ها و اخراج خود کارگران می‌شود - وقتی مملکت بی صاحب می‌شود که افزایش حقوق کارگران از نرخ تورم و از توان مالی کارفرما خارج می‌شود

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۰۸:۳۲

خدا ازتون نگذرد انشالله. با این گرونی که از سال 90 با شاهکار بعضیا شروع شد این مبلغ چی میشه؟ این یعنی من کارگر باید دوشیفت کار کنم. یعنی کارگر با دستهای پینه بسته شب که میاد خونه دخترش خوابه، صبح زود که میره پسرش خوابه، جمعه و تعطیلی نداره، یعنی دلتنگ خانواده میشه و فشار کار اونو از پا درمیاره و شما همچنان در کاخ ها خوش باشید تا روزی که رو سرتون خراب شه انشالله

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۱۱:۰۹

خوش بحال آن کارگرانی که کار دارند. حداقل قسمتی از بیمه را کارفرمای بدبخت می دهد. آن بدبختهایی که سر کار نیستند و خویش فرما هستند باید نزول 18 درصد را برای بیمه اختیاری بدهند چه کار کنند.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۱۱:۵۸

سلام. وقت بخیر. گروه کارفرمایی بحث مالیات رو گروکشی کرد تا دولت رو در تعیین مزد تحت فشار بگذاره و موفق شد. گروه کارگری هم در حالی که از سبد 2500 تومنی صحبت می‌کرد با حماقت تمام زیر بار حداقلی رفت. لطفا به رو این موضوع کار کنید

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۱۲:۱۰

وزیر کار ... با افزایش 14.5 درصدی حداقل حقوق کارگران موافقت کرد ( 6 درصد بیشتر از نرخ تورم) تا تیشه به ریشه تولید و اقتصاد ایران بزند - باید در سال جدید منتظر موج جدیدی از اخراج های فله ای کارگران باشیم چون کارفرمایان حتی توان پرداخت 812 هزار تومان حقوق کارگر را ندارند چه برسد به 930 هزار تومان !!!- ثانیا باید منتظر افزایش بی سابقه قیمت ها و گرانی کالا و خدمات در سال جدید باشیم ( متاثر از افزایش 14.5 درصدی دستمزد کارگر ) - متاسفانه وقتی حقوق کارگران تا این حد بالا میرود - انگیزه کارفرما برای جذب کارگران جدید , کاهش می یابد - وقتی مملکت صاحب ندارد، وقتی وعده های انتخاباتی زودگذر جایگزین نظرات کارشناسی در شورای حقوق و دستمزد میشود - نتیجه این میشود که کارخانه ‌های بزرگ مثل هپکو و واگن پارس و آذراب اراک ورشکسته می‌شوند و عده زیادی از کارگران اخراج می‌شوند و با تظاهرات و تحصن های طولانی برای دریافت حقوق و عیدی معوقه چالش های امنیتی برای خود حکومت ایجاد می‌کنند.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۹ ۰۱:۲۸

۹۰۰ تومن خیلی زیاده؟ کارفرمایی که نتونه این حقوق رو بده همون بهتر درشو تخته کنه

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۱۴:۴۶

حقوق کارگر زیاد افزایش پیدا کرده .لااقل فکر مارو هم میکردید که حق بیمه باید بدیم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۵ ۱۶:۳۶

لطف کرده در خصوص گذشت یکسال ازعدم پرداخت معوقه و مطالبات حقوقی پزشکان خانواده روستایی در این ایام پایان سال هم مطلب بنویسید تا شاید پیش از پایان سال انها هم با دریافت مطالبات قدرت خرید ملزومات شب عید را داشته باشند .

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۲:۲۹

با سلام. خیلی متاسفم برای ایران عزیزمون که کارگر توش هیچ ارزشی نداره. فقط خدا میدونه که چشم کارگر به حقوق ماهیانشه ...