• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95122516495

تبریک سال نو به شیوه گرافیست‌ها + فیلم

تبریک سال نو به شیوه گرافیست‌ها + فیلم

گروهی از فارغ‌التحصیلان دهه ۶۰ رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبا، مجموعه‌ای از کارت‌های تبریک خود برای سال نو را در فضای مجازی منتشر کردند.

فرزاد ادیبی - گرافیست - در گفت‌گو با ایسنا، درباره این طرح‌ها اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی با همه ویژگی‌های‌شان گاهی خوب‌اند و گاهی نه، مثل همه پدیده‌های دیگر. اگر نگاهی خلاقانه و مثبت در پشت این شبکه‌ها باشد نتایج روشن و سازنده‌ای نیز در همین پنجره‌ها بروز می‌کند. غیر از احوالپرسی‌های معمول، گاهی هم رویدادهای کوچکی در این گروه‌ها دیده می‌شود.

او ادامه داد: گروهی از فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبا که حوالی سال‌های ۶۵ تا ۶۹ به این دانشکده وارد شدند، اکنون در یکی از گروه‌های مُجازِ مجازی گرد هم آمده‌اند و ضمن احوالپرسی‌های مرسوم، گاهی کارهایی را به مناسبت‌هایی انجام می‌دهند که چالش طراحی کارت تبریک نوروز ۹۶ یکی از این حرکت‌ها بود.

ادیبی همچنین بیان کرد: برخی از این دانشجویان قدیمی اکنون مادربزرگ و پدربزرگ شده‌اند، برخی سال‌هاست که از طراحی فاصله گرفته‌اند و برخی نیز در شهرهای مختلف ایران و جهان ساکن‌اند، بعضی از این همکلاسی‌ها، استاد دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها هستند، در میان آن‌ها قهرمان جهانی ورزش هم دیده می‌شود. تعدادی مدیر هستند و مسئولیت‌هایی دارند و برخی هم طراحانی نام‌آشنا هستند، اما هنوز همه همدلانه در دانشکده هنرهای زیبای مجازی گرد هم می‌آیند و خاطره روزهای ۳۰ سال پیش را زنده نگه می‌دارند.

صداقت جباری، فرشید ابراهیمی، فرزاد ادیبی، محبوبه اصغرپور، بهنام اصغری، محمد انصاری، علیرضا برزویی، فریبا بندی، سیما پاک‌سرشت، ناهید پرنیان‌پور، نوشین پگاه، فریبا جعفری، علیرضا جلوه‌نژاد، فرزانه حامدی، فرح خالقی، حجت رنجبر، مجید روشن، فرشته سعیدا، علی سمیعی، پرند شاد، رکسانا شیخ عطار، حسن شیوا، فرخنده صادق، بهنام صالحی، مهرداد علی صداقت، فرزانه صدرایی، ایرج عاشوری، فایزه قمصری، منصور کلاه‌کج، فرحناز مجرب، علی مریخی، بهشید مرکزی، عزیز محسنی، میترا مسیحا، علیرضا مصطفی‌زاده، راضیه مفیدی، شیوا مقبلی، فرزانه ممبینی، رضا نورایی، عباس وفایی، پریسا وثوقی، شایا هاشمی و شهرام یاسمی هنرمندان این گروه هنری هستند.

در این چالش از ۷۳ عضو گروه دانشجویان قدیمی، ۴۳ نفر با ۷۹ کار شرکت کردند که برخی از این کارها را در ادامه می‌توانید ببینید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۰۹:۴۵

سال خروس متعلق به فرهنگ چین است نه ایران. ما سال مرغ داریم، نه خروس.