• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95122516539

یک هنرمند:

نگارگری، گنجینه‌ای از هنر ایرانی است

نگارگری، گنجینه‌ای از هنر ایرانی است

یک هنرمند مجموعه‌ای از آثار نگارگری خود را در نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش به‌نمایش می‌گذارد.

آزاده سوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نخستین نمایشگاه آثارش، اظهار کرد: در نمایشگاه من، ۲۰ اثر نگارگری به‌نمایش گذاشته می‌شود. با توجه به ظهور تکنولوژی و سیل اختراعات، تغییرات، روش‌ها و امکانات جدیدی به اجتماع و زندگی خصوصی افراد و بالاخره هنر وارد شده و ظهور راه نوینی در ادراک زیبایی را موجب شده است. هدف از گردآوری این آثار، زنده نگه داشتن این هنر به‌عنوان گنجینه‌ای باقی‌مانده از فرهنگ و هنر ایرانی است.

او ادامه داد: نگارگری ایرانی، هنری است که توانسته در گذرگاه زمان، راه و رسم به ترسیم کشیدن جمال را برپا دارد و روی بال‌های پرواز خیال نگارگر، از جمال صوری به سوی جهان و اموری فراتر از آنچه مشهود در حواس ظاهری پنجگانه است، کشیده شود. نگارگری ایرانی صحنه ظهور و نمایش عالم ملکوتی خیال است. نگارگری ایرانی را می‌توان فعالیتی فنی و هنری برای آفرینش صحنه‌ای ماندگار برای نمایاندن زیستی جاودانه محسوب کرد که آینه تمام‌نمای حقیقتی می‌شود که ثمره عشق‌ورزی او برای یادآوری فطرت اصیل و زیباجوی نگارگر است.

این هنرمند همچنین بیان کرد: هنر نگارگری شاخه‌ای از معرفت و حاصل ادراک وجودی از هستی است و اثر هنری نتیجه معرفت حاصل از سلوک هنرمند در سیری دائمی از حقیقت به عالم خاکی.

آزاده سوری شرکت در نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و عضویت در انجمن خوشنویسان ایران را در کارنامه کاری‌اش دارد.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایشگاه این هنرمند می‌توانند از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به نگارخانه «هنر ایران» واقع در خیابان انقلاب، قبل از پل حافظ، خیابان خارک، ضلع غربی تالار وحدت، شماره ۱۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha