• یکشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۰:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96010601280
  • خبرنگار : 71186

بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولیدی در سال ۹۵

بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولیدی در سال ۹۵

در سالی که گذشت خودروهای سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، پژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ در پایین‌ترین سطح کیفی تولید شدند.

به گزارش ایسنا، کیفیت خودروهای تولیدی و مونتاژی در خودروسازان داخلی به صورت ادواری از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارزیابی شده و هر ماهه گزارش وضعیت کیفی این محصولات به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال و بخشی از آن نیز برای اطلاع مصرف‌کنندگان منتشر می‌شود.

آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در سال گذشته نشان می‌دهد که ۱۱ مدل سواری در حال تولید و مونتاژ در خودروسازان داخلی همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

این خودروها شامل سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا و تیبا هاچ‌بک (از محصولات سایپا)، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (از محصولات مدیران خودرو)، پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ (از محصولات ایران خودرو) و لیفان ایکس ۶۰ (محصول کرمان موتور) هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

باید دید در سال جدید خودروسازان اقدامی برای افزایش کیفیت این خودروها خواهند کرد یا آنکه این محصولات همچنان با همان کیفیت نامناسب قبلی تولید خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۲:۵۵

والله من ام وی ام 550 دارم خیلی هم ازش راضیم.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۷:۱۵

والله من هم ام وی ام 550 دارم خیلی هم ازش راضیم.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۸:۴۷

قربون اون جمالو جبرودت برم. من 405 اس ال ایکس 5 ماهه خریدم بیش از 40 بار به ایران خودرو مراجعه کردم

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۹:۳۶

بزار يك سال برونيش بعد نظر بده

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۵:۴۵

خیرش ببینی. خلایق هرچه لایق. همین که حرکت میکنه خوبه دیگه....

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۲۱:۲۴

بنده خدا! باید دید شما با چه چیزی مقایسه می کنی. اینها از لحاظ استاندارد و کیفیت در سطح افتضاحی قرار دارند که با تمام مسامحه های داخلی بی کیفیت ترین شدند. حالا رضایت شما از خودرویتان سبب بالا بودن کیفیت و استاندارد بودنش نیست

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۷ ۰۸:۲۲

حالا ببین اگه پنج ستاره می تونست کسب کنه چقدر رضایت شما بیشتر می شد. سطح توقع با سطح استاندار دو تعریف کاملا متفاوته

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۸:۱۲

mvm550 یکی از باکیفیت ترین خودروهای ایرانه--کیفیت و استحکام بدنه ش به کل ماشین ایرانی می ارزه..عجیبه که این ماشین رو بی کیفیت اعلام می کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۸:۲۰

جالبه اگه این گزارش ارزیاب از طریق سازمانهای استاندارد مربوطه انجام میشه اینجا جزو بی کیفیت ترین ها اعلام می کنند و از اون ور رو تک تک قطعات این خودروها مهر و علامت استاندارد هستش. به این جریان میگن هر کی برا خودش ...............بدبخت مردم

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۸:۳۰

کیفیت محصولات مدیران خودرو واقعا عالیه نسبت به قیمتش

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۹:۲۴

من تویوتا دارم راضی ام. صد سال دیگه هم نمیرم خودرو بی کیفیت داخلی بخرم حتی اگر بدون ماشین باشم.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۰:۰۰

منم 550 دارم راضیم.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۰:۱۵

من یک چیز را نمی‌فهمم. همیشه گفته می‌شود که ایران توانایی ساخت موشک‌های نقطه زن را دارد و غیره که از توانایی تکنیکی بسیار بالایی حکایت می کند ولی بعد از حدود ۶۰ سال هنوز یک سواری با کیفیت بالا ساخت ایران نداریم و حتی مونتاژی ایران هم کیفیت ندارد .

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۰:۵۳

منم تیبا دارم. اصلا راضی نیستم. سر یه سال نشده جعبه گیربکس خراب شده. بردم تعمیرگاه بازش کرده آلیاژ تمام قطعاتش ترک خورده! اونم به خاطر اینکه آلیاژش خوب نبوده حالا باید عوض شه. 2 ملیونم هزینه تعویضشه. نمایندگی هم زیر بار نمیره. خدا خودش حق ما مردم رو از این خودروسازا بگیره.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۱:۲۵

بعد مردم بر اثر يه تصادف ساده در جاده جون خودشون را از دست ميدن. بعضيا هم تقصير را گردن جاده و راننده ميندازن

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۱:۴۰

هر سال که همینه ...... و منتظر در سال بعد!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۲:۵۴

با کیفیت ترین ها کدام بوده اند؟ شاخص های کیفیت را هم در گزارش مطرح کنید.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۳:۲۹

ام وی ام خوبه ولی مشکل اساسی این خودروها نبود قطعات است. اگر خودروی شما درجایی خراب شه و نیاز به تعمیر و قطعه داشته باشه کسی نیست به داد شما برسه و امداد مدیران خودرو می آید و می گوید شرمنده ایم! بنده قطعه ندارم فقط می توانم خودروی شما را تا نزدیکترین شهر حمل کنم، آن هم با هزینه بالای امدادخودرو. اگر در شهری نمایندگی باشد، آن نمایندگی باز باشد، روز تعطیل نباشد و اگر در آن نمایندگی قطعه باشد، آن موقع جواب سلام شما را خواهند داد. حالا بماند ماشین شما در روستا یا در مسافرت یا در نقاط استانها خراب بشه کسی به داد شما نخواهد رسید. خدمات پس از فروش این خودروها درحد صفر است و شرکت چینی چری قطعات برای فروش به غیر نمایندگی واگذار نمی کند و به خاطر همین است که قطعات خودروهای مدیران خودرو در بیرون نمایندگی اصلا پیدا نمیشه و بخاطر همین تعمیرگاهها جرات دست زدن به خودروها را ندارند و در آخر اگر خواستی از دست این خودرو راحت بشی افت قیمت بالایی دارند و نصف قیمت خودروی شما را نمی دهند و می گویند علت افت این خودروها بخاطر نبود قطعات در بیرون نمایندگی است و کسی جرات نمی کنه از این خودروها بخره. درضمن همین پراید که همه می گویند آشغاله بهتر است بدانید قطعات سایپا یا ایران خودرو در تمامی نقاط ایران، شهر و روستا پیدا میشه و درنتیجه اگر کسی خواست از محصولات مدیران خودرو ماشینی بخره اول و آخر صاحب این خودرو خودش هست و تا آخر مثل کفشهای میرزا نوروز ازدستش خلاصی نداره. بنده دارم و خیلی پشیمان هستم. اگر پراید داشتم بهتر بود و هزینه سرویس و نگهداری این خودروها ( مدیران خودرو) کمرشکن است، پس نصیحت بنده را بشنوید و نزدیک این خودروها نشوید.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۵:۰۳

من سمند دارم راضیم

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۲۱:۵۳

آخی طفلیا.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۲۲:۵۷

نفرات قبلی، هر دو یک نفرند و احتمالا هر دو مربوط به کارخانه MVM هستند.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۲۳:۳۴

چقدر جالب نظرات انتقادی را اینجا سانسور می‌کنند

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۸ ۱۳:۰۶

واقعا چرا کسی به تخلفات خودروسازها رسیدگی نمی‌کنه؟ تا کی مردم باید خودروهای بی کیفیت رو با بیشترین قیمت بخرند؟