• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96011503968
  • خبرنگار : 71368

چمران:

محصولات خارجی در مغازه‌ها جولان می‌دهند/ اشتغال با آیین‌نامه و همایش ایجاد نمی‌شود

محصولات خارجی در مغازه‌ها جولان می‌دهند/ اشتغال با آیین‌نامه و همایش ایجاد نمی‌شود

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: اشتغال با وضع آیین‌نامه و برگزاری همایش ایجاد نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز جلسه سیصد و سی‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید آغاز به کار کرد و مهدی چمران با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» با بیان اینکه ما با بخشنامه، آیین‌نامه و برگزاری جشنواره و همایش به جایی نمی‌رسیم و عملا باید از خود شروع کرده و تلاش کرده با برنامه‌ریزی دقیقی که براساس اقتصاد مقاومتی است، به سمت اشتغال‌زایی پیش برویم، گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال داشتند اما باید آستین همت را بالا بزنیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شاهد آن هستیم محصولات خارجی در سوپرمارکت و مغازه‌های بزرگ جولان می‌دهند و حتی استفاده از این محصولات و کالاهای خارجی موجب افتخار برخی است افزود: برخی از کشورهایی که ما از آنها بد می‌گوییم، همچون فرانسه و... مردم‌شان حاضر هستند از محصولات با هر کیفیتی استفاده کنند اما از محصولات خارجی استفاده نکنند.

همچنین الهه راستگو نیز ضمن عرض تبریک سال جدید اظهارداشت: نگاهی به آنچه در سال گذشته برای ایرانیان در عرصه اقتصاد و معیشت رخ داد نشان می دهد طبقات متوسط و ضعیف جامعه حال خوبی را در اقتصاد تجربه نکرده اند چراکه بیکاری و گرانی بیش از پیش مردم این طبقات را آزرده کرده است.

وی افزود: تعیین شعار سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به ویژه تولید و اشتغال نشان می دهد که امروز در عرصه اقتصاد نیازمند حرکت جهادی هستیم که با برنامه ریزی دقیق و البته با تاکید بر توان داخلی جوانان پرشور و شعور ایرانی محقق خواهد شد.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران با تاکید بر لزوم حرکت ویژه و جهادی در عرصه تولید و اشتغال حمایت از تولید داخل را لازمه تحقق این مهم دانست و گفت: قطعا ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط در اقصی نقاط کشور به خصوص بخش‌های محروم تر ضمن ایجاد فرصت های شغلی پایدار ممانعت از پدیده مهاجرت از روستاها به شهرها را نیز به دنبال خواهد داشت.

راستگو نقش کارفرمایان را در جهت رونق اقتصادی، تولید و اشتغال بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بی‌تردید حضور با صلابت کارفرمایان وفادار به نظام و انقلاب ، حرکت جهادی موثری را در حوزه اشتغال و تولید موجب خواهد شد.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهادشهر تهران دستیابی به شغل پایدار و افزایش آمار ازدواج را مهمترین آرزوی خود برای جوانان در سال 96 عنوان کرد و گفت: افزایش آمار بیکاری در جوانان و به خصوص بیکاری روزافزون سرپرستان خانوار آسیب‌های بسیاری را به دنبال داشته که لزوم توجه مسوولان، سیاستمداران و برنامه‌ریزان به آن ضروری است.

به گزارش ایسنا با اینکه قرار بود جلسه ابتدایی شورای شهر در سال جدید در ساعت 8:45 آغاز شود اما به دلیل دیده بوسی و تبریک سال نو اعضاء به یکدیگر، جلسه با تاخیر شروع شد.

همچنین ساعت شورای شهر تهران که براساس اعلام رسمی کشور باید از ابتدای فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شد اما این مهم محقق نشده بود و در ابتدای جلسه خدمه با آوردن نردبام ساعت را یک ساعت جلو کشیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha