• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 96011504465
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد تبدیل به مرکز درمانی کودکان و روانپزشکی می شود

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد بعد از افتتاح بیمارستان امام حسن(ع) تبدیل به مرکز درمانی کودکان و روان پزشکی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد ابراهیم گلمکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح دو بیمارستان طی چند روز آینده توسط رئیس جمهور در این استان افزود: بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد یکی از این بیمارستان هاست که دارای 320 تختخواب است و در مساحت 29 هزار متر مربع ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان شامل بخش های تخصصی و فوق تخصصی است، ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان تاکنون 860 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تجهیز این بیمارستان نیز رقم 400 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

به گفته گلمکانی پیش بینی می شود تا تکمیل کامل این پروژه اعتباری حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شود.

وی اظهار کرد: با بهره برداری این بیمارستان، بخش های موجود در بیمارستان امام رضا(ع) به آنجا انتقال می یابد و علاوه بر آن در صدد هستیم تا بیمارستان امام علی(ع) را به مرکز تروما، کانسر و سوختگی تبدیل کنیم و بیمارستان بنت الهدی نیز به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان تبدیل شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته این اتفاقات به صورت آرام آرام محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در شیروان توسط رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید، توضیح داد: این بیمارستان دارای 220 تختخواب است که برای تجهیز این بیمارستان 220 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این بیمارستان در مساحت 18 هزار متر مربع با اعتبار حدود 500 میلیارد ریال ساخته شده است.

وی بیان کرد: در صدد هستیم تا بیمارستان امام خمینی شیروان را تبدیل به مرکز درمان کودکان و زنان کنیم.

گلمکانی افزود: وضعیت کشور در حال حاضر به لحاظ تخت های بیمارستانی 1.4 به ازای هر 1000 نفر جمعیت است و تا پایان سال به ازای هر 1000 نفر جمعیت 1.6 تخت بیمارستانی در خراسان شمالی فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: با افتتاح تخت های این دو بیمارستان تعداد تخت های بیمارستانی موجود در این استان به 670 تخت بیمارستانی خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha