• چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96011604762
  • خبرنگار : 71496

دیدار ترزا می و ولیعهد عربستان با تاکید بر تقویت همکاری‌های دفاعی

دیدار ترزا می و ولیعهد عربستان با تاکید بر تقویت همکاری‌های دفاعی

نخست وزیر انگلیس در ادامه سفرش به منطقه، با ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در ادامه سفرش به کشورهای منطقه امان را به مقصد ریاض ترک کرد. فیصل بن بندر بن عبدالعزیز، امیر منطقه ریاض، محمد بن نواف بن عبدالعزیز، سفیر عربستان در لندن و سایمون کولس، سفیر انگلیس در ریاض به استقبال او آمدند.

وی در این سفر با محمد بن نایف، ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی همکاری‌های مشترک نظامی و دفاعی برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و نیز آخرین تحولات منطقه و موضعگیری دو کشور پرداختند.

نخست وزیر انگلیس در مقر بورس عربستان به همراه رئیس اجرایی بورس لندن که در این سفر وی را همراهی می‌کند با برخی از مسئولان عربستانی دیدار کرد.

در این نشست تعدادی از مسئولان برجسته عربستانی از جمله محمد الجدعان، وزیر دارایی، احمد الخلیفی، رئیس موسسه پول عرستان (بانک مرکزی)، محمد القویز، معاون رئیس هیات بازار پول، ساره السحیمی، رئیس شورای اداره بازار پولی عربستان و خالد الحصان، رئیس اجرایی بورس این کشور حضور داشتند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی رسانه‌های وابسته به دولت انگلیس هدف از این سفر تقویت مشارکت‌ها و همکاری‌های دفاعی و امنیتی میان دو کشور است.

طبق این بیانیه هدف می از سفر دو روزه‌اش به عربستان تاکید بر جایگاه این کشور به عنوان یک هم‌پیمان نزدیک و مهم و این نکته است که لندن به همکاری‌های جدی خود با ریاض در زمینه‌های مختلف به ویژه مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

در بیانیه مذکور به نقل از نخست وزیر انگلیس آمده است: اقدامات بسیاری در حوزه تجاری وجود دارد که دو کشور می‌توانند با یکدیگر انجام دهند، فرصت‌های بسیاری وجود دارد که با سرمایه‌گذاری‌های عربستان می‌تواند به تقویت اقتصاد انگلیس کمک کند و به این دلیل امید می‌رود که سفرم به عربستان نقطه آغازی برای افزایش روابط میان دو کشور و تقویت همکاری‌های استراتژیک باشد.

در حال حاضر عربستان بزرگترین شریک تجاری انگلیس در خاورمیانه محسوب می‌شود که ارزش صادرات انگلیس به عربستان در سال ۲۰۱۵، ۶.۵۷ میلیارد پوند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha