• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96011705626
  • منبع : روابط عمومی برنامه

نگاهی به طراحی ویژه یک نشیمنِ پارچه‌ای در «پلتفرم 28»

نگاهی به طراحی ویژه یک نشیمنِ پارچه‌ای در «پلتفرم 28»

نخستین نمایشگاه «پلتفرم 28» در سال 96، با مروری بر یک نشیمنِ پارچه‌ای با قابلیت‌های ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این گالری، «پلتفرم 28» فصل بهار خود را با تمرکز بر تأثیر عصر دیجیتال بر پروسه طراحی و تولید اشیا و آثار هنری آغاز خواهد کرد. اولین برنامه آن نیز مروری است بر «لیفت - بیت»، طرحی خلاق که برای اولین‌بار در نمایشگاه «دل موبیله» در شهر میلان شهرت بسیاری کسب کرد.

«لیفت - بیت» نشیمنِ پارچه‌ای است که توسط «کارلو رتی اسوشییِتس» طراحی شده و شامل واحدهای مستقلی است که با استفاده از شبکه‌ای اینترنتی که در داخل واحدها به کار گرفته شده، قابلیت تغییر فرم از حالتی به حالت دیگر را دارند و گونه‌ای جدید از زندگی هر روزه را ارائه می‌دهند.  

نمونه اولیه «لیفت - بیت»ها ترکیبی از عسلی‌های تک واحدیِ شش ضلعی است. هر کدام از این واحدها با استفاده از فعال‌کننده‌ای خطی به گونه‌ای موتوریزه شده‌اند که توانایی بالا یا پایین رفتن دارند. این حرکت از طریق اپلیکیشنی که روی تَبلت ریخته شده، از راه دور قابل کنترل است و هر واحد می‌تواند در چند ثانیه، ارتفاع خود را دو برابر یا نصف کند و در نتیجه، در کنار واحدهای دیگر، فضاهای‌های بی‌شماری را خلق کند.

با تأثیر گرفتن از پروژه «ژنراتور» در «سدریک پرایس» سال ١٩٧٨، واحدهای واکنش‌دهنده «لیفت - بیت» می‌توانند به طوری یکپارچه و بسته به میل استفاده‌کننده، به یک کاناپه، تخت خواب، اطاق نشیمن، اطاق کنفرانسی کوچک یا یک منظره خانگی تبدیل شوند.

این نمایشگاه ۱۸ فروردین ١٣٩۶ ساعت ١٦ تا ۲١ افتتاح می‌شود و هر جمعه تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

«پلتفرم 28» در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست روشن منش، پلاک ۲۸ قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha