• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96011805909
  • منبع : نمایندگی قم

برپایی یادبود حجت الاسلام قرهی در قم

با حضور جمعی از فضلاء، مسئولان و اقشار مختلف مردم، مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال حجت الاسلام محمد حسن قرهی از فضلا و شخصیت‌های حوزه علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که 17 فروردین ماه در حسینیه شهدای «صفاییه» قم برگزار شد، آیت الله مقتدایی،آیت الله سبحانی و آیت الله سعیدی امام جمعه موقت قم و حسینی بوشهری،محقق داماد، علوی بروجردی، هادوی تهرانی، میرباقری و استاندار قم و رئیس بنیاد شهید و اعضای جامعه مدرسین حضور یافتند.

همچنین برخی از شخصیت‌های کشوری همچون حجت الاسلام ناطق نوری،آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در این مراسم شرکت کردند.

در این مراسم حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت شخصیت این عالم فقید عنوان کرد:ایشان متخلق به اخلاق اسلامی بود و هیچ گاه از جایگاه و فرصت‌های خود در مسیر ناصحیح بهره نگرفت.

وی خاطرنشان کرد:ایشان بیش از 50 سال در عرصه علم، تعلیم، درس و بحث به مجاهدت پرداخت و در طول عمر شریف خود از کسب علوم دینی و معارف دین فروگذار نکرد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد:شخصیت ایشان با بزرگانی همچون امام راحل(ره) و رهبرمعظم انقلاب مانوس بود و به نظام خدمات ارزنده‌ای مبذول داشت.

وی تصریح کرد:ایشان از کودکی خود را با علوم دینی و اخلاق آراسته کرد و با شخصیتی وارسته در جهت علم و معرفت گام برداشت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد:مرحوم حجت الاسلام قرهی صادقانه در رکاب ولایت و نظام خدمت کرد و با تسلط کامل بر مسائل فقهی آثار و برکات زیادی را برای حوزه به یادگار گذاشت، بی‌شک درگذشت این عالم فقید مصیبتی جبران ناپذیر است.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «محمدحسن قرهی» از فضلا و شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه قم، صبح روز یکشنبه هشتم اسفند ۱۳۹۵ دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند آیت‌الله حاج شیخ «عبدالعلی قرهی»، از اعضای دفتر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در قم بود.

این عالم فقید همچنین داماد آیت‌الله «سیدهاشم رسولی‌ محلاتی» و باجناق حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «علی‌اکبر ناطق‌نوری»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سیدمحمدعلی شهیدی‌ محلاتی» و دکتر «عباس آخوندی» نیز بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha