• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 96011906470
  • خبرنگار : 71418

بحران در بسکتبال اراک و قول شهردار / آرن داوودی: دلم برای تیممان می‌سوزد

بحران در بسکتبال اراک و قول شهردار / آرن داوودی: دلم برای تیممان می‌سوزد

گارد راس تیم بسکتبال شهرداری اراک گفت: حیف تیم ما با این همه پتانسیل است که در این فصل از لیگ برتر نتیجه نگیرد.

آرن داوودی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای تیم شهرداری اراک اظهار کرد: متاسفانه تمرینات کاملی نداشتیم و تیم به آمادگی لازم نرسیده‌است. قبل از عید هم قرار بود ۵۰ درصد قرارداد را تسویه کنند اما جز آن ۲۰ درصد پرداخت شده ۱۰ درصد دیگر به تیم تزریق کردند و دوباره به قولشان عمل نکردند. با این حال در سال جدید ما چند جلسه تمرین داشتیم اما تمرین‌ها زیاد منسجم نبوده و تیم کاملا آماده نیست.

گارد راس تیم شهرداری اراک ادامه داد: در جلسه قبلی تمرین تیم شهردار اراک سر تمرین آمد و قول حمایت داد. خب ما که نمی‌توانیم تمرین را رها کنیم. تیم خوبی داریم و می‌فهمیم که این تیم چقدر پتانسیل دارد. با این حال قبل عید چند جلسه و بعد عید هم دو سه جلسه تمرین داشتیم و حالا باید ببینم وضعیت چطور می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت بازیکنان خارجی چگونه است؟ گفت: فعلا که بازیکن خارجی نداریم. قرار است با دنیل ویلیامز تسویه شود و بازیکن دیگری جذب کنند که این اتفاق هنوز نیفتاده‌است. هاسلی هم زمانی را اعلام کرده که اگر پولش پرداخت نشود به تیم دیگری می‌رود. فعلا بازیکنان خارجی تیم هم اینگونه است. حیف است واقعا تیم خوبی داریم و دلمان برایش می‌سوزد.

داوودی در پاسخ به این سوال که بازی با شهرداری تبریز را چطور می‌بیند؟ تصریح کرد: بازی بسیار سختی برابر شهرداری تبریز خواهیم داشت. این تیم تمریناتش را به طور جدی شروع کرده و بازیکن خارجی هم جذب کرده‌است. با دو بازیکن خارجی برابر ما به میدان می‌آید و مطمئنا کارمان دشوار خواهد شد.

ملی‌پوش سابق تیم شهرداری اراک در پاسخ به این سوال که اکنون وضعیت باشگاه شهرداری اراک چگونه است؟ بیان کرد: من اطلاعی ندارم. تنها شنیده‌ام که می‌خواهند برای سال بعد چند تیمشان را منحل کنند تا پولش را به تیم‌های دیگر بدهند اما خب آن تیم و ورزشکارانش چه گناهی کرده‌اند؟ باید همه چیز درست باشد و بودجه براساس همه تیم‌ها تعیین شود یا از اول تیم‌داری صورت نگیرد. اکنون شهرداری اراک در بسکتبال مدعی بوده و هواداران واقعا تیم را دوست دارند اما در این روزهای حساس اسیر این مشکلات شده‌است. واقعا حیف تیم است که نتواند به نتیجه لازم برسد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات کادرفنی تیم ملی امیدوار به پوشیدن دوباره پیراهن ملی هست یا قصد خداحافظی دارد؟ تصریح کرد: هر بازیکنی آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد و من نیز همانند دیگران همیشه دوست داشته‌ام به تیم کشورم خدمت کنم اما مهم نحوه پوشیدن آن پیراهن است. چند سال قبل من در تیم ملی بودم اما چون نگاه سرمربی سابق به من مثبت نبود همیشه احساس می‌کردم آن پیراهن برای من نیست و نمی‌توانستم کاری کنم اما اگر نگاه مثبت باشد و بدانم که به من اعتماد می‌شود با تمام وجودم در خدمت هستم و جانم را نیز می‌گذارم.

داوودی در پاسخ به این سوال که تغییرات در بسکتبال آسیا را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: با این تغییرات و اضافه شدن نیوزلند و استرالیا کار بسکتبال سخت‌تر می‌شود و برای اینکه عقب نمانیم نیاز به امکانات،‌برنامه‌ریزی و مربی خوب داریم. به یک برنامه بلند مدت نیاز داریم که بتوانیم جایگاهمان در قاره را حفظ کنیم. به هر حال حضور این دو تیم در کنار دیگر مدعیان آسیا واقعا رقابت در قاره را بسیار دشوار کرده‌است.

او ادامه داد: نیوزلند نه اما استرالیا واقعا تیم خوبی دارد و بسکتبالش پیشرفته‌است. به نظرم اگر می‌خواهیم در رقابت‌های پیش‌رو مدعی باشیم و به نتیجه برسیم باید برنامه‌ریزی خوب داشته باشیم. همانطور که یک کشتی‌گیر برای رسیدن به قهرمانی المپیک برنامه مدون دارد بسکتبال نیز باید طبق یک برنامه کارش را پیش ببرد.

بازیکن تیم بسکتبال شهرداری اراک حضور این دو تیم در قاره آسیا را باعث رشد بسکتبال قاره عنوان کرد و گفت: بسکتبال ما زمانی رشد کرد که برابر کشورهای بزرگ به میدان رفت. در سالی که برای المپیک ۲۰۰۸ آماده می‌شدیم چندین بازی تدارکاتی با کشورهای صاحب نام داشتیم. در کشورهای مختلف اردو زدیم و همان مسابقه‌ها بسکتبال ما را بالا برد و بعد از آن به چند قهرمانی در آسیا رسیدیم. اکنون هم حضور استرالیا در آسیا باعث پیشرفت ما خواهد شد. شاید تیم‌های آسیایی چند سال زیر سایه این تیم باشند اما اگر برنامه وجود داشته باشد رشد خواهیم کرد و می‌توانیم بسکتبال آنها را پشت سر بگذاریم. باید به خودباوری بالا برسیم.

داوودی در پاسخ به این سوال که باخت‌های بسکتبال ایران برابر لبنان در سال گذشته را چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: بسکتبال لبنان در یک روند تغییر نسل قرار داشت و حالا شرایطش را بهتر کرده‌است و خودش را نشان می‌دهد اما اینکه تیم ملی ما با آن تغییرات سرمربی و ترکیب جوانش برابر این تیم باخت و از آن انتقاد کنیم درست نیست. تیم ما جوان بود و با آن شرایط در غرب‌آسیا شرکت کرد و به نظرم نایب قهرمانی نتیجه خیلی خوبی بود.

او افزود: به نظرم نباید خودمان را درگیر بسکتبال لبنان کنیم و باید به دنیای بزرگتری فکر کنیم. لبنان مثل چین تغییر نسل داشته اما هیچ‌وقت آنقدر قوی نخواهد بود که بخواهد بسکتبال ایران را آزار بدهد. ما باید تلاش کنیم که با برنامه مسیر خودمان را با هدف پیشرفت طی کنیم و رشد داشته باشیم. تیم ما هم جوان شده و باید به فکر رقابت‌های بزرگ باشیم نه شکست دادن لبنان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha