• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96011906881
  • منبع : نمایندگی کرمان

ورود بیش از 3 میلیون گردشگر نوروزی به استان کرمان

ورود بیش از 3 میلیون گردشگر نوروزی به استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ورود 3 میلیون و 320 هزار و 769 نفر گردشگر و مسافر در ایام نوروز 1396 به این استان خبر داد.

محمود وفایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان 3میلیون و320 هزار و 769 نفر گردشگر و مسافر در ایام نوروز امسال به این استان سفر کرده‌اند، افزود: از این تعداد بیش از 315هزار و 868 نفر از موزه های این استان بازدید داشته اند که این آمارها نشان از افزایش 49 درصدی بازدید از موزه‌های این خطه دارد.

وی با بیان اینکه باغ فتح آباد کرمان و باغ شاهزاده ماهان با 110هزار بازدید کننده در صدر اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید استان در ایام نوروز قرار دارند، تصریح کرد: در این ایام بیش از 77هزار نفر از ارگ تاریخی بم با (66درصد رشد)، 73هزار نفر از حمام مردانه گنجعلیخان کرمان با(30درصد رشد)، 42هزار نفر از روستای تاریخی میمند با (35درصد رشد) ، 38هزار نفر از کلوت های شهداد با (20درصد رشد)، 21 هزار نفر از خانه حاج آقا علی رفسنجان با(26 درصد رشد)، 17هزار نفر از ابشار راین و  13 هزار نفر از ارگ تاریخی راین بازدید کرده اند.
 
مدیر کل میراث فرهنگی کرمان تاکید کرد: باغ موزه هرندی و گنبد جبلیه کرمان، شهر قدیم دقیانوس، محوطه های باستانی کنارصندل و موزه جیرفت، عمارت موسی خانی شهربابک و موزه‌های  مردم شناسی و ریاست جمهوری رفسنجان در رتبه های بعدی بیشترین بازدید ها قرار دارند.

وفایی خاطرنشان کرد: در مجموع در ایام نوروز 1396 بیش از 3 میلیون و 695 هزار نفر از  کلیه جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال 129 هزار و 443 نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش و حدود 52 هزار نفر نیز در مراکز اقامتی استان اسکان گزیده اند، اظهار کرد: این آمارها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 25 و 43 درصد رشد را نشان می دهد. از مجموع 52 هزار نفری که در مراکز اقامتی استان اسکان داشته اند 25 هزار نفر در هتل ها، 14 هزار نفر در مهمانپذیرها وبیش از 13 هزار نفر در خانه های بوم گردی اقامت داشته‌اند.

وفایی، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و استقبال بالای گردشگران از این واحدها را نقطه عطفی در گردشگری استان کرمان دانست و افزود: در ایام نوروز 96 بیشترین اقامت ها در واحدهای بوم گردی بخش های شهداد، بافت و ماهان از توابع شهرستان کرمان بوده است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از هتل کپری قلعه گنج بیان کرد: ظرفیت این هتل در بسیاری از روزهای ایام نوروز به طور کامل تکمیل بود که در حال حاضر نیز بسیاری از اتاق های آن برای تورهای داخلی و خارجی رزرو هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی کرمان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال با توزیع مناسب سفر، گردشگران از جاذبه های تاریخی و گردشگری بخش های مختلف استان به ویژه مناطق کمتر گردشگر پذیر بازدید کردند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha