• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96012007558
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد

اجرای عملیات آسفالت معابر 150 روستا در سال 96

ایسنا/همدان مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از آغاز عملیات آسفالت معابر 50 روستا در 3 ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته آسفالت معابر 115 روستای استان همدان از محل قیر یارانه‌ای اجرایی شد و در سال 96 آسفالت معابر بیش از 150 روستا اجرایی خواهد شد.

به‌گزارش ایسنا، حسن ظفری یکشنبه 20 فروردین در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه استان همدان جهش قابل ملاحظه‌ای در شاخص بهسازی روستایی داشته است، اظهار کرد: شاخص بهسازی روستایی در استان همدان 62 درصد است که با هم‌افزایی و همراهی و استفاده از ظرفیت‌ نهادهای محلی و مشارکت مردم اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه فاز یک عملیات طرح هادی 374 روستای استان به اتمام رسیده است، افزود: امروز شاهد آغاز اجرای فاز یک طرح هادی در بیش از 595 روستای استان هستیم.

ظفری تصریح کرد: 13 نقطه روستایی در استان همدان به شهر تبدیل شده است و 208 روستای نیمه‌کاره در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

بازنگری طرح هادی 30 روستا در سال 96

وی با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی 325 نقطه روستایی انجام شده است، یادآور شد: در سال 96 بازنگری طرح هادی بیش از 30 روستای استان هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان  با بیان اینکه ورود به بازنگری طرح‌های هادی روستایی گام رو به جلویی در استان است، اظهار کرد: تهیه طرح هادی از سال 91 آغاز و تا کنون 100 درصد تهیه شده در حالیکه شاخص کشوری 96 درصد است به طوریکه  86 درصد از جمعیت روستایی استان از مزیت اجرای طرح هادی بهره‌مند شدند.

وی عنوان کرد: در بحث مسکن روستایی توفقیات خوبی در سال گذشته در استان همدان به دست آمد به طوریکه 508  واحد نیمه‌تمام مساکن روستایی سنوات گذشته که مالکین قادر به تکمیل آن نبودند، با هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد و 730 میلیون تومان اعتبار و با حمایت حساب 100 حضرت امام(ره) مورد بهره‌برداری متقاضیان قرار گرفت.

ظفری با بیان اینکه در سال 95 بیش از 185 میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات مسکن روستایی به استان همدان ابلاغ شد، عنوان کرد: سهمیه استان همدان در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی 10 هزار فقره بوده که تا کنون بیش از 8812 پرونده تشکیل و در سامانه مسکن روستایی تکمیل شده و آماده ارسال به بانکها است.

پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن به 600 واحد روستایی

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل کاری در همدان بیش از 4 هزار واحد مسکن روستایی آماده بهره‌برداری شود، خاطرنشان کرد: تا کنون 3000 فقره پرونده برای ارسال به بانک‌ها آماده و بیش از 600 فقره عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان تأکید کرد: استان همدان با وجود 175 هزار واحد مسکن روستایی مبتنی بر سهیمه سنوات گذشته تا امروز بیش از 85 هزار واحد از تسهیلات نوسازی، بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کرده است به‌طوریکه تا کنون 49 درصد از مساکن روستایی استان نوسازی و بهسازی شده‌ که امیدواریم در افق 1404 به 75 درصد برسد.

ظفری با اشاره به اینکه از 5 میلیون و 127 هزار واحد مسکن روستایی کشور یک میلیون و 570 هزار از تسهیلات بهسازی و نوسازی استفاده کرده‌اند، ادامه داد: در استان همدان 941 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که 940 روستای استان از تسهیلات نوسازی مسکن برخوردار شدند.

صدور 140 هزار فقره سند مالکیت روستایی در همدان

وی با بیان اینکه 82 درصد از مساکن روستایی استان دارای سند مالکیت هستند، گفت: در استان همدان از 175 هزار واحد مسکونی روستایی 140 هزار فقره سند مالکیت صادر شده این در حالیست کهدر کشور 3 میلیون و 92 هزار و 305 سند مالکیت روستایی صادر شده است.

وی تصریح کرد: در راستای تولید مسکن روستایی و حمایت از تولید مسکن روستایی و زوج‌های جوان هدفگذاری شده امسال 1000 قطعه زمین در 120 روستای استان با تسهیلات 18 میلیون تومانی واگذار شود تا مشکل مسکن زوج‌های جوان حل شود که تا کنون این 1000 قطعه در 120 روستای استان تملک و قطعه بندی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن در زمینه اقتصاد مقاومتی برش ملی نداشته اما برش استانی تهیه شده و به صورت 100 درصدی تحقق یافته است، اظهار کرد: هم‌افزایی بین تمام نهادهای محلی و مشارکت مردم در استان فراهم شده که نمودی از اقتصاد مقاومتی است و توجه به استعدادها و ظرفیت‌ها و منابع موجود استان به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی بنیاد مسکن بوده که 100 درصد محقق شده است.

ظفری با اشاره به اینکه پرونده مساکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر بسته شده است،ادامه داد: 2 پروژه نیمه‌تمام مسکن مهر مریانج و قروه باقیمانده است که با پیگیری‌های صورت گرفته سطح تسهیلات از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش یافته و امیدواریم متقاضیان با پرداخت به موقع آورده بتوانیم فعالیت مورد نظر را از انبوه‌ساز پروژه مطالبه کنیم.

وی با تأکید بر این که در استان همدان 5700 واحد مسکن مهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: از پروژه 174 واحدی مسکن مهر مریانج 111 واحد آماده واگذاری بوده و از 218 واحد مسکن مهر قروه  58 واحد آماده پرداخت است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha