• دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96012108228
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

اجرای برنامه «مسکن اجتماعی» تا سال 1404

اجرای برنامه «مسکن اجتماعی» تا سال 1404

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تدوین برنامه «مسکن اجتماعی» در کشور خبر داد و گفت:طرح مسکن اجتماعی با کمک خیران مسکن‌ساز از سال 96 آغاز می شود و تا سال 1404 ادامه دارد.

مهندس محمد اکبرزاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن سی وهشتمین سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،اظهار کرد: از 21 تا 31 فروردین برنامه های بنیاد مسکن در سراسر کشور برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به وضعیت طرح هادی روستایی در استان، افزود: طرح هادی روستایی در قالب ساماندهی و اصلاح بافت های موجود و نیازمندی های عمومی و به منظور زمینه سازی جهت توسعه و عمران روستاها برای یک دوره 10 ساله طراحی شده است.

وی از اجرای 254 طرح هادی روستایی در سال 95 با اعتباری بالغ بر یک‌ هزار میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: تمام طرح‌های هادی روستاهای بالای 20 خانوار در گیلان تهیه شده و صددرصد برنامه تحقق پیدا کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به تحقق 100 درصدی تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار در گیلان،گفت: همچنین طرح هادی 106 روستای گیلان در سال‌ های 94 و 95 بازنگری شد.

اکبرزاده همچنین از تقدیم 120 هزار سند به روستاییان خبر داد و خاطرنشان کرد:جمعیت روستایی گیلان حدود یک میلیون نفر است و استان ما دارای رتبه سوم روستانشینی در سطح کشور است لذا بنیاد مسکن نسبت به سنددار کردن عرصه و اعیان املاک روستاییان در داخل طرح‌های هادی روستایی اقدام کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به صدور سند مالکیت در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر،افزود:تملک و واگذاری اراضی با مشارکت منابع طبیعی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه گیلان جزو 3 استان برتر کشور در زمینه مقاوم‌سازی خانه های روستایی است،عنوان کرد:تعداد 5 هزار و 134 واحد پروژه مربوط به بهسازی مسکن روستایی در دهه بنیاد مسکن به بهره برداری خواهد رسید.

اکبرزاده با بیان اینکه 6 هزار و 803 پروژه عمرانی به ارزش 2 هزار و 750 میلیارد ریال در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: تا پایان شهریور ماه امسال، 2 هزار و 500 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول از تدوین برنامه «مسکن اجتماعی» در کشور خبر داد و گفت: طرح مسکن اجتماعی با کمک خیران مسکن‌ساز از سال 96 آغاز می شود و تا سال 1404 ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha