• پنجشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96012409691
  • خبرنگار : 71474

مدیرعامل ایران‌ایر به ایسنا اعلام کرد

مذاکره برای خرید بوئینگ جدید ادامه دارد

مذاکره برای خرید بوئینگ جدید ادامه دارد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما اعلام کرد با وجود تمام مقدمات فنی پیچیده‌ای که استفاده از هواپیماهای جدید در ناوگان هما داشته‌اند خوشبختانه استفاده مناسبی از هواپیماهای وارد شده به کشور صورت گرفته و امیدواریم این فرایند در رابطه با هواپیماهایی که در آینده نزدیک به ایران می‌رسند نیز طی شود.

به گزارش ایسنا، فرهاد پرورش امروز (پنجشنبه) در مراسم امضای قرارداد نهایی با شرکت هواپیماساز ATR در پاسخ به سوال ایسنا درباره احتمال ورود نخستین بوئینگ خریداری شده به ایران در یک ماه آینده نیز تصریح کرد: طبق اصولی که در تمام قراردادها وجود دارد وقتی یک ایرلاین بنا به هر دلیلی توانایی دریافت هواپیمای خود را نداشته باشد شرکت هواپیماساز این فروند ساخته شده را به دیگر ایرلاین‌ها پیشنهاد می‌کند. اخیرا شرکت ترکیش ایرلاینز بنا به دلایلی از دریافت بوئینگ ۷۷۷ خود امتناع کرده؛ از این رو بوئینگ پیشنهاد دریافت این هواپیما را به ایران‌ایر ارائه کرده است.

پرورش گفت: در حال حاضر مسئولان بوئینگ در ایران هستند و مذاکرات ما با آن‌ها درباره تحویل این هواپیما ادامه دارد. در صورتی که مذاکرات با موفقیت انجام شده و دو طرف درباره جزئیات به توافق نهایی دست یابند می‌توان انتظار داشت که این هواپیما ظرف یک تا یک ماه و نیم آینده به ایران تحویل شود

وی تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده هواپیمای ایرباس ۳۲۱ وارد شده به ناوگان ایران در طول هفته‌های گذشته ۸۱۷ پرواز داشته که در جریان آن بیش از ۶۸ هزار مسافر جابجا شده‌اند. البته این هنوز فاصله‌ای جدی با ایده‌آل‌های ما دارد، زیرا این هواپیمای مدرن امکان این را خواهد داشت که در طول شبانه‌روز ۱۴ ساعت فعالیت کند.

وی با اشاره به وضعیت ایرباس ۳۳۰ خریداری شده از سوی ایران‌ایر توضیح داد: هواپیمای دوم وارد شده به ایران تاکنون حدود ۱۵۱ ساعت پرواز داشته و هواپیمای دوم نیز ۵۵ ساعت پرواز را به ثبت رسانده است. البته باید این را در نظر داشت که ما هنوز بسیاری از این پروازها را با وجود معلمان خلبان فرانسوی انجام می‌دهیم که طبق توافق‌های بین‌المللی باید در پروازهای نخست حضور داشته باشند. ایران‌ایر به طور همزمان آموزش ۲۹ خلبان و کمک خلبان را برای استفاده از این هواپیماها آغاز کرده است.

مدیرعامل ایران‌ایر درباره علت به طول انجامیدن قرارداد نهایی با شرکت ATR نیز توضیح داد: علت این موضوع نگرانی‌هایی بود که ما در جریان مذاکره برای خدمات پس از فروش داشتیم. موتورهای این هواپیماها را یک شرکت کانادایی تولید می‌کند که اعلام کرده بود برای ارائه خدمات به ایران نیاز به دریافت مجوز دوباره اوفک دارد که خوشبختانه در جریان مذاکرات نهایی، ATR اعلام آمادگی کرد تا زمانی که این شرکت مجوزهای لازم را اخذ کند به طور مستقیم در قرارداد با ایران، خدمات پس از فروش را ارائه خواهد کرد.

به گفته پرورش، حتی مذاکراتی نیز در زمینه ورود ایران به خط تولید قطعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای شرکت ATR صورت گرفته که می‌تواند در آینده به شکل رسمی دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۵ ۰۰:۳۵

che lezati dare vaghti behtarin technologi varede keshvar mishe, dame Rohani garm, inshalla dar tamame omoor ba donya kar konim

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۵ ۰۱:۰۷

با توجه به اينكه امروزه از موبايل ها براى مرور اخبار استفاده مى شود، از سايت ايسنا تقاضا دارم كه نسخه نمايش وب موبايلى خود را طورى ارائه دهد تا همه كاربران بدون مشكل، قادر به خواندن تمام متن خبر باشند. بنده از برنامه گوگل كروم در موبايل استفاده مى كنم و مشكل اين است كه در هر سطر، چند كلمه آخر، نمايش داده نمى شوند و انگار از كادر خبر خارج هستند و متن نامفهوم است. متشكرم.