• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96012610327
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

دبيرخانه دائمي براي روزهاي خيام و عطار تشكيل شود

دبيرخانه دائمي براي روزهاي خيام و عطار تشكيل شود

ایسنا/خراسان رضوی نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس گفت: بايد از ظرفيت‌هاي نيشابور بيش از اين استفاده كنيم و براي برگزاري بهتر اين بزرگداشت‌ها دبيرخانه دائمي ايجاد شود.

‌به گزارش ایسنا- ‌حميد گرمابي در مراسم بزرگداشت روز ملي عطار كه عصر روز 25 فروردين‌ماه در باغ آرامگاه عطار نيشابوري‌ برگزار شد، با بیان این مطلب عنوان كرد: مي‌دانم كه دست‌اندركاران اين برنامه‌ها را با كمترين امكانات تدارك ديده‌اند؛ براي سال‌هاي آتي نيز پيشنهادي دارم و اميدوارم بتوانيم‌ اين پيشنهاد را به تدريج عملي كنيم.


وي ادامه داد: خيام، عطار، كمال‌المك و فضل بن شادان گنج‌هايي هستند كه ما از آن‌ها استفاده نكرده‌ايم؛ خيام و عطار را همه دنيا مي‌شناسند؛ شايد نيشابور را نشناسند اما خيام و عطار را مي‌شناسند و ما از اين گنج‌ها در همه زمينه‌هايي كه مي‌شده چه در جهت فرهنگ‌سازي و يا براي گردشگري استفاده نكرديم.

‌گرمابي گفت: پيشنهادم اين است كه يك دبيرخانه دائمي براي روز خيام و عطار حتي اگر شده با يك نفر تشكيل دهيم،‌ بايد به همه ايران و دنيا اعلام كنيم كه در اين روزها چه برنامه‌هايي داريم، نبايد اين متاع را ارزان بفروشيم و اين براي شناساندن شهرمان نيز مفيد است.

نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس اظهار كرد: در اين صورت برنامه‌ريزي در طول يك سال انجام مي‌شود و طبيعتا كيفيت و وسعت برگزاري نيز بهتر خواهد شد.

در ادامه هاجر چناراني ديگر نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس، گفت: اين كه دو روز ملي از روزهاي ملي كشور به نام نيشابور رقم خورده براي ما نيشابوري‌ها افتخاري بسيار بزرگ است.

وي ادامه داد: من در راستاي ارج نهادن به نيشابور و تمام شخصيت‌هاي آن از شما نيشابوري‌ها مي‌خواهم اگر قرار است، دبيرخانه‌اي تشكيل شود هر كدام به ميزان وسع خود آورده‌اي براي نگهداري از اين اماكن بزرگ داشته باشيم؛ همه دلسوزان نيشابور بايد بيايند و در اين زمينه نقش‌آفريني كنند.

به گزارش ايسنا، عصر روز جمعه در باغ آرامگاه عطار نيشابوري پس از گلباران مقبره اين شاعر و عارف، مراسم «عصر شعر عطار» برگزار شد و در حاشيه آن نيز ورکشاپ و کارگاه‌های هنری برپا بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha