• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96012610442
  • خبرنگار : 71489

حاجی‌بابایی پس از ثبت‌نام:

جمنا 5 کاندیدای اصلی دارد

جمنا 5 کاندیدای اصلی دارد

حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: هر 5 کاندیدای جمنا کاندیدای اصلی هستند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مجلس صبح امروز پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران ناکارآمدی برنامه‌ها و نادیده گرفتن مردم در مدیریت اجرایی کشور را دو حلقه مفقوده در کشور عنوان کرد و گفت: مردم با تمام قدرت در صحنه مدیریت فرهنگ و اقتصاد کشور حضور ندارند، ‌این در حالی است که مدیریت کشور حتما باید مردمی شود در همین راستا نیز من نام دولت خود را "دولت کارآمد و مردمی" قرار دادم.

وی با تاکید بر اینکه «باید برای ایجاد رقابت در کشور حلقه مدیریت ها عمومی شود» خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان همه امور قرار بگیرند و مسئولین نظام نیز باید حتما در خانه شیشه ای حضور داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایرانی بزرگ با مردمی بزرگ داریم که باید این مردم را جهانی کنیم، اظهار کرد: باید در صحنه بین الملل به عنوان کشوری قدرتمند ضمن تعامل براساس عزت، حکمت و مصلحت، تعامل دو جانبه و چند جانبه داشته باشد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه نمی شود کشور را جناحی و سیاسی اداره کرد، گفت: همه کسانی که دارای قدرت کار هستند باید وارد شوند و تلاش کنند.

وی تصریح کرد: من نه تنها سیاه و سفید نمی بینم بلکه برای انسان ها براساس شاخص های انسانی، دینی و ملی احترام قائل هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 22 اولویت برای برنامه ریزی در کشور دارم، به جزئیات برنامه های خود پرداخت و اقتصاد کلان، بودجه، نظام پولی و مالی،‌ خصوصی سازی و مناطق آزاد، توازن منطقه ای، آموزش عالی، سیاست خارجی و هدفمند یارانه ها را از جمله اولویت های خود برای برنامه ریزی در دولت یازدهم عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حاجی بابایی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرار است به نفع فردی به جز آقای رئیسی کناره گیری کنید؟ خاطرنشان کرد: جمنا در اطلاعیه خود بیان کرد که به 5 کاندیدا رسیده است و هر 5 کاندیدا، کاندیداهای اصلی هستند. هر کس که بتواند بعد از مناظره ها آراء اول را داشته باشد، قطعا باید بماند و مورد حمایت واقع شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا حضور 5 نامزد در انتخابات برای افزایش فشار بر روحانی است، اظهار کرد: حضور 5 نفر از سوی جمنا برای توجه به آراء مردم و تنوع برای انتخاب آنهاست.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد دولت یازدهم با تاکید بر اینکه همه دولت ها دارای نقاط مثبت و منفی هستند، خاطرنشان کرد: چنانچه دولت یازدهم را دولتی موافق می دیدم که می تواند موانع اقتصادی موجود در کشور از جمله اشتغال را حل کند، قطعا آن را تایید و به او کمک می کردم اما امروز خیلی روشن است که دولت در دستیابی به اهداف خود موفق نشده است.

حاجی بابایی ادامه داد: معتقدم که می شود به جای 700 هزار شغل در کشور با 770 هزار میلیارد تومان تا مرز یک و نیم میلیون شغل سالانه ایجاد کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با روند فعلی نرخ 12.6 دهم درصدی بیکاری ممکن است افزایش یابد. همچنین با توجه به تزریق 40 هزار میلیارد تومان صکوک و اوراق در پایان سال 95 امروز تورم دو رقمی شده و رشد تورم طی دو ماه آینده پیش روی ما خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توصیه رهبری به احمدی نژاد درباره عدم حضور در انتخابات تاکید کرد: ملاک و معیار در کشور سخن رهبری است.

حاجی بابایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چرایی مخالفت با تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: من همواره تحقیق و تفحص را کاری مثبت می دانم.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به برنامه های خود برای فرهنگیان خاطرنشان کرد: جایگاه آموزش و پرورش امروز جایگاهی نیست که بتواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را پاسخگو باشد. در همین راستا با توجه به سیاست هایی که در دولت دوازدهم خواهیم داشت آموزش و پرورش باید دولت محور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha