• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96012610602
  • خبرنگار : 71012

پدرسوخته مرگ! + فیلمی از عارف لرستانی

پدرسوخته مرگ! + فیلمی از عارف لرستانی

عارف لرستانی که به واسطه ایفای نقش در سریال‌های طنز مهران مدیری در فضای تلویزیون شناخته‌ شد، در سال‌های اخیر و پس از اینکه مدیری سریالی نساخت، کم‌کار بود؛ هر چند سال گذشته حضور این بازیگر در برنامه «دورهمی» یا متن‌خوانی در برنامه‌ای مثل «رادیو هفت»، باعث شد تا در مقاطعی یاد این بازیگر در ذهن علاقمندان به سریال‌های طنز زنده شود.

به گزارش ایسنا، لرستانی با مجموعه «جنگ ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه ‌بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین سریال دیگر بازی کرد که از شناخته‌شده‌ و البته پرحاشیه‌ترین آنها «قهوه تلخ» بود.

«قهوه تلخ» سال ۸۹ ساخته شد؛ زمانی که رابطه مهران مدیری با تلویزیون چندان حسنه نبود و این بازیگر و کارگردان تصمیم گرفت مستقل از صداوسیما کارهایش را به دست مردم برساند.

سریال «قهوه تلخ» از اولین تولیدات سریالی شبکه‌ نمایش خانگی بود که در بدو امر با استقبال مناسب مردم هم مواجه شد، اما در ادامه بدقولی‌ها بابت عرضه قسمت‌های جدید و در نهایت نیمه‌کاره رها شدن سریال، بی‌اعتمادی به کارهای مدیری و در کل مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی را در بین مخاطبان رقم زد.

البته عرضه سریال «قهوه تلخ» خارج از انحصار صداوسیما محسناتی هم داشت؛‌ اینکه سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی راهکاری جدی و جدید به غیر از آنتن تلویزیون را برای عرضه کارهایشان می‌دیدند، کارها دیگر با ممیزی‌های معمول صداوسیما مواجه نمی‌شد و مهمتر از همه از فشردگی ساخت و رساندن قسمت‌ها به آنتن که زمانی بلای جان طنزهای شبانه تلویزیون شده بود، هم خبری نبود.

اتفاقا عارف لرستانی هم در آن زمان با ایسنا گفت‌وگویی انجام داد و نسبت به فرار از فشردگی آنتن به واسطه ارائه قهوه تلخ از طریق شبکه نمایش خانگی، ابراز خوشحالی کرد.

لرستانی درباره بدقولی در عرضه قسمت‌ها هم اظهار نظر کرده بود: درباره‌ی پخش به موقع سریال در شبکه‌ی نمایش خانگی نمی‌توان بی‌خیال بود و گفت که اگر به این هفته نرسیدیم، هفته‌ی آینده پخش می‌کنیم؛ در این صورت بیننده را از دست می‌دهیم. ما کماکان استرس‌های رسیدن به پخش را داریم، اما خوبی شبکه‌ی نمایش خانگی نسبت به تلویزیون این است که مردم آن فیلم یا سریال را در خانه دارند و هر وقت که بخواهند می‌بینند یا چندین بار آن را می‌بینند.

لرستانی با ایفای نقش «بلدالملک» با همان رییس نظمیه «قهوه تلخ»، پس از هشت سال همکاری‌ با مهران مدیری را از سر گرفت. از او خاطره‌ای درباره بازی در این سریال به یادگار مانده است:

«من خودم مدت‌ها بود که بازی نمی‌کردم، مخصوصا طنز، اما حقیقت این است که اولین سکانسی که قرار بود در قهوه تلخ بازی کنم سعی کردم خیلی خودم را خونسرد نشان دهم، اما باور کنید ضربان قلبم بالای ۱۵۰ بود. آخرین لحظه که می‌خواستم شروع کنم آقای مدیری دم گوشم گفتند که بلدالملک یک آدمی است که خودش می‌رود روی اعصاب خودش که البته در متن هم بود اما همین یک جمله دری را مقابلم گشود و این نشان‌دهنده نقش یک کارگردان خوب در کار است. بعدش دیگر «وقت ما را می‌گیری؟»، «پدر سوخته» و حرکات گردن پشت سر هم آمدند. اما باید بگویم که هم نویسنده‌ها و هم آقای مدیری به عنوان کارگردان خیلی به من کمک کردند و همچنین بازیگرهای مقابلم که در جواب بداهه‌گویی‌ها بی‌درنگ پاسخ‌های بداهه می‌دهند.»

لرستانی در گفت‌وگو با ایسنا هم‌ در پاسخ به این‌که «عبارت پدرسوخته» را خودش به کار برده یا نویسندگان در متن نوشته‌اند؟ گفته بود: «دقیقا یادم نمی‌آید که نویسندگان این عبارت را به متن اضافه کردند یا تکیه کلام خودم بوده است، اما تا آنجا که می‌دانم فکر می‌کنم نویسندگان این تکیه کلام را ننوشته‌اند.»

او درباره‌ی بداهه‌گویی در سریال هم به ایسنا گفته بود که با هماهنگی کارگردان و نویسندگان بداهه‌گویی داشته است.

اما جالب است بدانید که مرحوم لرستانی خودش در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که بیشتر از فیلم دیدن، کتاب می‌خواند.

او درباره کتاب‌هایی که می‌خواند هم گفته است: «به تاریخ، ادبیات و نمایش خیلی علاقه‌مندم و فکر می‌کنم ادبیات جزو رشته ماست و هنر محسوب می‌شود. ادبیات را خیلی مرتب پیگیری کرده‌ام؛ به عنوان مثال از فردوسی شروع کرده‌ام تا شاملو و دیگر شاعران معاصر رشته خودم را هم خیلی جدی دنبال می‌کنم. در حال حاضر هم بوستان و گلستان سعدی را با تحلیل‌های مربوط به آنها در دست دارم.»

عارف لرستانی قصد داشت در سال جدید اولین فیلم سینمایی‌اش را بسازد و به جشنواره برساند؛ هدفی که فوت ناگهانی این بازیگر در ابتدای سال ۹۶،‌ آن را در حد آرزو باقی گذاشت.

در این ویدئو می‌توانید بخش‌هایی از حضور عارف لرستانی در برنامه «دورهمی» را ملاحظه کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۱۳:۲۱

لطفا اسم سریال های دیگر ایشون رو هم بنویسید

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۹

روحش شاد!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۲۱:۲۸

ای خدا....چرا ؟ من که تنها 18سال سن دارم از فردای خودم مطمعن نیستم....روحش شاد یادش گرامی