• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96012812536
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

ساعی در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد:

ضرورت شناسایی مناطق حادثه‌خیز قبل از وقوع حادثه

ضرورت شناسایی مناطق حادثه‌خیز قبل از وقوع حادثه

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بحران استان باید مناطق حادثه خیز را شناسایی کند تا قبل از وقوع حادثه‌های غیرمترقبه، تدابیر لازم اندیشیده شود.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با  ایسنا، با ابراز تأسف از وقوع سیلاب در استان، اظهار کرد: با مسئولان کشوری از قبیل رئیس جمعیت هلال احمر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، معاون عمرانی استانندار آذربایجان‌شرقی و مدیران اجرایی جلسه‌ای برای استفاده از گزارش‌های تصویری و بررسی محل حادثه تشکیل شد و برای بازدید از محل سیل با هدف بررسی علت وقوع سیل، تلفات و خساراتی که به وجود آمده است، عازم خواهیم شد.

وی ادامه داد: بر اساس  گزارشات اعلام شده از طرف نیروی انتظامی و راه و شهر سازی، برخی از مسیرها و راه‌های عبوری در مسیر سیل و حریم رودخانه واقع شده بودند که با طغیان رودخانه این حادثه‌ی اسفناک رخ داد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه  اقلیم هوایی کشور تغییر یافته است، اظهار کرد: کشور ما به ویژه منطقه آذربایجان جزو مناطق حادثه خیز است  که اکثر حوادث طبیعی از قبیل زلزله، سیل، صاعقه و غیره به دلیل شرایط جوی در آن رخ می دهد.

ساعی با بیان اینکه حوادث طبیعی غیر مترقبه را باید جدی گرفت، گفت: ستاد مدیریت بحران کشور باید تدابیر لازم را در مقابله با حوادث طبیعی غیر مترقبه بی‌اندیشید و مردم نیز آموزش همگانی لازم را فرا گیرند. 

وی ادامه داد: آموزش همگانی باید جدی گرفته شود، همانطور که در حادثه ی قطار تجربه کردیم، طرحی در این خصوص برای آموزش آماده است که باید از مجلس پیگیری کنیم.

ساعی با بیان اینکه هواشناسی سه روز قبل اطلاع رسانی  کرده بود، افزود: رسانه‌های محلی و نیروی انتظامی به صورت مکتوب به مردم اطلاع رسانی کرده بودند، مردم باید این هشدارها را جدی گرفته و آموزش های لازم را فرا گیرند تا در آینده برای مقابله با این بلایا آماده باشند .


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha