• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96012812627
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان:

303 مدرسه عشایری خوزستان وضعیتی نامطلوب دارند

303 مدرسه عشایری خوزستان وضعیتی نامطلوب دارند

ایسنا/خوزستان رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون 600 مدرسه در مناطق عشایری وجود دارد که 71 مدرسه در دو یا سه سال اخیر احداث شده‌اند، گفت: 82 مدرسه کانکسی، 29 مدرسه سنگی و کپری، 142 واحد آموزشی چادری و 50 مدرسه استیجاری و در مجموع 303 مدرسه در مناطق عشایری وجود دارد که از وضعیت آموزشی نامطلوب برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید قنبری جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز آموزش و پرورش عشایر استان که امروز، دوشنبه 28 اسفندماه در تالار شهید مطهری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه باید بپذیریم که آموزش و پرورش نهادی است که مطالبه‌گر، پاسخگو، صاحب درد و درک، متهم، شاکی، بازیگر و یاریگر است.

وی افزود: آموزش و پرورش هم عشق و هم مشق، هم دانا و هم توانا است؛ باید گفت آیا با برنامه‌ریزی‌های امروز می‌توانیم آموزش و پرورشی داشته باشیم که نیازهای فرهنگی جامعه را برطرف و زیرساخت‌ها را برای توسعه پایدار در جامعه تأمین کند؟

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: آیا آموزش و پرورش می‌تواند شهروندی قانونمند و مسئولیت‌پذیر را تربیت کند؟ فکر می‌کنم این کار با رعایت برخی مؤلفه‌ها کاملاً امکان‌پذیر است. اولین مؤلفه در این خصوص همراهی ملت با ملت است که می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در این صورت قطعاً بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

قنبری افزود: مسأله دیگر همراهی ملت با دولت است. ملت نباید تصور کند آموزش و پرورش تنها بر عهده دولت است و دولت نیز نباید بگوید من مسائل زیادی برعهده دارم و نمی‌توانم به این مسائل رسیدگی کنم. نکته سوم همکاری ملت، دولت و حاکمیت است. همکاری تمام قانونگذاران می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: باید جامعه به این نتیجه برسد که آموزش و پرورش لنگرگاه نجات از طوفان‌ها است؛ در این صورت می‌توانیم با سرمایه‌گذاری بر آموزش و پرورش بسیاری از ناهنجاری‌های موجود اجتماعی را حل کنیم تا در نهایت یک جامعه سالم، پویا و بالنده داشته باشیم. آموزش و پرورش شاید تنها اداره‌ای باشد که هیچ دغدغه مالی ندارد تنها یک دغدغه دارد و آن هم مدرسه‌سازی است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر عشایر گفت: در حال حاضر در 14 منطقه عشایری، 14 مرکز عشایری، 14 هزار دانش‌آموز عشایری در فضایی به گستره 32 هزار کیلومتر مربع با هفت استان مراوده دارند. دانش‌آموزان مختلفی زیر پوشش آموزش و پرورش عشایری هستند و هم‌اکنون در مناطق عشایری استان 600 مدرسه وجود دارد که 71 مدرسه در 2 یا سه سال اخیر احداث شده‌اند و شامل 170 کلاس درس می‌شوند.

قنبری ادامه داد: 46 مدرسه کانکسی نیز جایگزین مدارس چادری شدند که 10 واحد از این مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است؛ هم‌اکنون 156 مدرسه نوساز و 107 مدرسه خطرآفرین وجود دارد که قدمت آن به بیش از 30 سال می‌رسد و این مدارس غیراستاندارد و فرسوده هستند.

وی گفت: در مجموع 82 مدرسه کانکسی، 29 مدرسه سنگی و کپری، 142 واحد آموزشی چادری و 50 مدرسه استیجاری وجود دارد که از وضعیت آموزشی نامطلوب برخوردارند. امسال بیش از پنج هزار دست لباس به دانش‌آموزان عشایر اهدا شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان تصریح کرد: همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز مدارس از طریق برخی شرکت‌های خصوصی تأمین شد. بخشی از هزینه کتب درسی دانش‌آموزان نیز توسط رئیس آموزش و پرورش بر عهده گرفته شد. تأمین مواد غذایی و کتب علمی برای دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی و دبستانی از دیگر اقداماتی است که در مدت اخیر انجام شده‌اند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha