• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96013013815
  • خبرنگار : 71132

پیش بینی کواکبیان درباره انتخاباتی 4 قطبی

پیش بینی کواکبیان درباره انتخاباتی 4 قطبی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان دولت دهم جای نگرانی برای نظام ندارد، از شورای نگهبان خواست بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری را به گونه ای انجام دهد که افکار عمومی را مجاب کند.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس اظهار کرد: شورای نگهبان نقش تاریخی خود را در انتخابات پیش رو ایفا کند و احراز و عدم احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را منطبق بر شاخص هایی که افکار عمومی را مجاب می کنند قرار دهند.

وی افزود: شک ندارم جریان وابسته به رئیس دولت دهم به فرض تایید صلاحیت جای نگرانی برای نظام ندارد چرا که امروز حتی طرفداران دو آتشه آنان همچون جبهه پایداری هم از آنها اعلام برائت کرده اند. ای کاش علاوه بر تست سلامت جسمی شرط تست سلامت روانشناسی هم برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری لازم بود تا مشخص شود چرا آقایان دچار توهم شده اند.

کواکبیان در بخش دیگری از نطق میان دستور خود اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال در مورد انتخابات فرمودند آنچه برای ایشان اهمیت دارد، حضور حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت است. از جمله مهمترین اهداف ما در انتخابات پیش رو همین است، زیرا بر این باوریم که حضور امثال بنده در این عرصه می تواند به حضور حداکثری کمک کند.

وی افزود: مردم سالاری دینی می تواند الگویی برای همه ملت ها باشد و ثابت کرده هرچه میزان مشارکت مردم بالاتر باشد، عظمت و اقتدار نظام در این جهان متلاطم سیاسی و شاخ و شانه کشیدن امثال ترامپ و وضعیت پر تنش منطقه شرق آسیا و خلیج فارس حتما افزایش خواهد یافت، لذا اولا از مردم می خواهیم گلایه گذاری ها و کمبودها را کنار بگذارند و در انتخابات شرکت کنند و ثانیا هرگونه اقدامی از سوی نهادهای حکومتی اعم از قوای سه گانه که موجبات کاهش مشارکت مردم را فراهم کند خلاف مصلحت و مغایر خواست رهبری و مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: رعایت مر قانون، عدالت، اخلاق انتخاباتی و رقابت صحیح داوطلبان با الهام از فلسفه بعثت پیامبر می تواند بیشترین تاثیر را در مشارکت مردم داشته باشد.

کواکبیان خاطر نشان کرد: دستگاه های نظارتی، اجرایی، تبلیغاتی،‌امنیتی و انتظامی بدانند که گرایش های سیاسی و هیجانات انتخاباتی نباید صفا و صمیمیت و بی طرفی کامل و نادیده گرفتن رای مردم به عنوان حق الناس را فراموش کنند. انتخابات هر چه رقابتی تر باشد بهتر است اما دلخوری ها،‌تنگ نظری‌ها و بداخلاقی ها هیچگاه از خاطر ملت فراموش نمی شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره شاخص های بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان اضافه کرد: به عنوان مثال اگر عدم حضور در احزاب و جریانات سیاسی، عدم برخورداری از دانش سیاسی و عدم عضویت در هیات علمی دانشکده های علوم سیاسی مانع از رجال سیاسی و مذهبی بودن نیست،‌حتما نداشتن سابقه وزارت و مدیریت های حکومتی نیز نباید مانع از مدیر بودن باشد.

وی با بیان اینکه مردم متدین و علاقه‌مند به ولایت فقیه فریب چند برابر شدن یارانه ها را نمی خورند، گفت: جریان سیاسی دولت قبل یک مرده است که حتی یک حزب معمولی هم حاضر نیست نام آنان را بر زبان جاری سازد.

کواکبیان تصریح کرد: به عنوان یک اصلاح طلب معتقد به نظام،‌ رهبری و خط  امام ،‌ می گویم که برخلاف گفته ها ما اصلاح طلبان در انتخابات همگی برای خدمت به مردم و نظام متحد هستیم و به همین خاطر می گوییم در انتخابات پیش رو چهار قطب داریم؛ طرفداران دولت قبلی، طرفداران دولت تدبیر و امید، اصولگرایان و  اصلاح طلبان، لذا حزب مردم سالاری که حتی در مجلس نهم نیز لیست انتخاباتی داد و هیچگاه با انتخابات قهر نکرد بر این باور است که باید گفتمان اصلاح طلبی در انتخابات پیش رو تقویت شود و ثابت کنیم خدمت به مردم براساس اخلاق،برنامه محوری، قانون محوری و صداقت حتما امکان پذیر است وبه دور از هرگونه افراط و تفریط می توان کشور را با عقلانیت پیش برد.

علی مطهری که اداره بخشی از جلسه امروز مجلس را بر عهده داشت در پایان نطق کواکبیان به مزاح گفت که این نطق برای وی نوعی تبلیغ انتخاباتی بوده است!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha