• پنجشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96013114488
  • خبرنگار : 30054

بازیگران صنعت پرداخت الکترونیک ایران؛ آماده رقابت با شرکت‌های بین‌المللی

آسان پرداخت

مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت پرشین گفت: توسعه در صنعت پرداخت موبایلی و پذیرش و بکارگیری امکانات و ابزارهای جدید و تلاش برای ورود به بازارهای جهانی دو رویکرد اصلی حوزه پرداخت الکترونیکی برای دوران پساتحریم است. 

 به گزارش سرویس بازار ایسنا، به نقل از شرکت آسان‌پرداخت پرشین، حامد منصوری افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌های سوئیفت از بین رفته و امکان مبادلات بین بانکی با خارج از کشور در حال برطرف شدن است، مبادلات بین بانکی تسهیل می‌شود و شرایط بهتری می‌یابد.
وی ادامه داد: این بدان معناست که مرزهای جغرافیایی در این صنعت کمرنگ‌تر می‌شود؛ در چنین فضایی هماهنگی با ساختارهای حاکم بر شبکه پرداخت الکترونیک در جهان، کلید پیوستن به این جریان است.
مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت پرشین بیان کرد: شرکت‌های ارائه‌هنده خدمات پرداخت ایرانی، با توجه به شرایط تحریم، زیر ساخت‌های خود را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که علاوه بر نگهداری سرویس‌ها در سطح لازم، امکان صادر کردن تجربیات کسب شده به سایر کشورهای دنیا را نیز داشته باشند. 
منصوری افزود: برخی از این شرکت‌ها در رده‌های بالای رتبه‌بندی جهانی قرار گرفته‌اند تا جایی که تجارب خود را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داده‌اند؛ حضور سه شرکت ایرانی از جمله شرکت آسان‌پرداخت در جمع ۳۰ شرکت برتر دنیا در حوزه پرداخت و در مجله معتبر نیلسون، دلیلی بر این مدعا است.
وی گفت: با این حال باید برنامه‌هایی برای همکاری با شرکت‌های پیشرو در صنعت پرداخت در سطح جهان و ورود به بازارهای بین‌المللی به ویژه در حوزه پرداخت‌های موبایلی داشته باشیم چرا که با وجود اینکه حوزه فعالیت شرکت‌های پی‌اس‌پی بیشتر جنبه بومی و ملی دارد اما باید به توسعه فناوری‌ها و زیرساخت‌ها برای حضور در بازارهای جهانی به ویژه در کشورهای همسایه بیشتر توجه کنیم.
مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت پرشین ادامه داد: اکنون زمینه‌های اولیه برای برخی فعالیت‌های بین‌المللی برای بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیکی به تدریج فراهم شده، اما نکته مهم اینجا است که نهادهای حاکمیتی با تدوین راهبردی هوشمندانه و مبتنی بر منافع ملی، حفظ شبکه داخلی را به عنوان یک اصل در نظر داشته باشند و شرکت‌های فعال در این حوزه نیز همه توان خود را به تعاملی مبتنی بر منافع دوگانه معطوف کنند.
منصوری تاکید کرد: صنعت پرداخت در جهان در حال رشد و تحول است و به سرعت در حال گرایش به سمت پرداخت‌های موبایلی است؛ شرکت‌های ایرانی هم باید با همین دیدگاه همگام با تغییرات جهانی پیش بروند و تمرکز تحقیق و توسعه خود را بر حوزه‌ها و ابزارهای پیشرو قرار دهند.
به گفته وی بر همین اساس سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در سال‌های اخیر توسط برخی شرکت‌های پی‌اس‌پی در این حوزه انجام شده‌ است.
مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت پرشین بیان کرد: با در نظر گرفتن منافع ملی استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیکی و امنیت این شیوه پرداخت، این فضا همچنان قابلیت‌های رو به رشد فراوانی دارد و اشباع شدن آن شرایط بسیار ویژه‌ای را می‌طلبد.
منصوری افزود: بدون شک در آینده با ورود شرکت‌های بین‌المللی ارائه‌دهنده خدمات و سرویس‌های پیشرفته مواجه می‌شویم و برای از دست ندادن بازار خود ناگزیر از رقابت با آن ها هستیم؛ این رقابت می‌تواند برای شرکت‌های ایرانی برکات فراوانی داشته باشد به شرط اینکه نهادهای حاکمیتی کشور هم در ایجاد بسترهای لازم برای این رقابت سرعت عمل و شفافیت لازم را داشته باشند.
وی گفت: با توجه به بازار رقابتی امروز که با ورود شرکت‌های بین‌المللی بدون شک رقابتی‌تر هم می‌شود، اگر مشتری ناراضی باشد به فضایی دیگر کوچ می‌کند. 
مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت پرشین بیان کرد: در سال‌های اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خدمات ارائه‌شده در سطحی بوده که ما شاهد افزایش روزافزون تعداد کاربران و رشد تراکنش‌ها هستیم؛ حفظ این وفاداری و میزان استفاده کاربران بدون شک نیازمند ارتقای سطح خدمات و تنوع بخشی به سرویس‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.