• پنجشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96013114714
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

پدر علم مدیریت منابع انسانی ایران مطرح کرد:

گلایه از نحوه مدیریت منابع انسانی در کشور

گلایه از نحوه مدیریت منابع انسانی در کشور

ایسنا/خراسان رضوی پدر علم مدیریت منابع انسانی ایران گفت: از پیشرفت‌های مدیریت منابع انسانی و بهره‌وری در کشور راضی نیستیم.

به گزارش ایسنا، ناصر میرسپاسی امروز 31 اردیبهشت ماه در حاشیه همایش ملی رویکردهای نوین در مدیریت و کارآفرینی که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منشا توسعه هر جامعه انسان‌هایی هستند که باید دارای ویژگی هایی باشند تا بتوانند بر روی توسعه تاثیر بگذارند. یکی از این ویژگی‌ها این است که افراد باید به توسعه و پیشرفت جامعه خود عمیقا علاقه مند باشند. یعنی نسبت به این موضوع تظاهر نکنند.

وی ادامه داد: کشوری که به دنبال توسعه است، به انسان‌های توسعه یافته و توانمند نیاز دارد. نفت، طلا، ارز و ... کاری نمی تواند، بکند؛ ممکن است یک کشور منابع زیرزمینی بسیاری داشته باشد، اما افراد آن جامعه هستند که باید از آن منابع استفاده کنند.

پدر علم مدیریت منابع انسانی ایران با تاکیدبراینکه توسعه کشور تنها با تحول منابع انسانی امکان‌پذیر است، عنوان کرد: حرکت‌های استراتژیک توسعه کشور تنها با تحول منابع انسانی امکان پذیر است.  انسان‌ها ابزار کار توسعه هستند و هر چه در پرورش افراد و مخصوصا جوانان سرمایه گذاری شود، سرمایه گذاری به جایی است.

وی با اشاره به اینکه پرورش انسان‌ها باید از مهد کودک و دبستان شکل بگیرد، تصریح کرد: تحول فرهنگی و مدیریت فرهنگی باید از خانواده و سپس آموزش و پرورش آغاز شود. تقریبا اثرگذاری بر فرهنگ یک فرد 20ساله غیر ممکن است؛ البته تلاش در این راستا در هر سطحی مفید خواهد بود، اما جای اصلی آن آموزش و پرورش است.

 میرسپاسی افزود: در آموزش و پرورش باید تلاش‌های زیادی برای شکل دادن فرهنگ جوانان کشور در راستای حرکت توسعه‌ای همه جانبه شامل توسعه فرهنگی، اجتماعی و...و نه صرفا توسعه اقتصادی انجام شود، از نظر توسعه اجتماعی نقاط ضعف قابل ملاحظه‌ای داریم. 

پدر علم مدیریت منابع انسانی ایران ادامه داد: در این راستا باید هم به علاقه مند کردن انسان ها به توسعه کشور و هم با سواد کردن آنان توجه شود، بهترین ابزار توسعه و توسعه منابع انسانی آموزش است؛ گاهی ممکن است آموزش‌های دانشگاهی آن طور که باید کاربردی نباشند.

میرسپاسی اضافه کرد: درحال حاضر علاقه مندی به تحصیل در حوزه دکتری گسترش یافته که این موضوع بسیار خوب است اما به شرطی که به توسعه قابل محسوس در کشور منتهی شود، با تلاش‌هایی که برای آموزش و ساختن انسان‌های توانمند جامعه می‌شود، جای امیدواری وجود دارد که بتوانیم در آینده نرخ رشد بالاتری را برای کشور داشته باشیم. 

وی عنوان کرد: ایران از نظر جغرافیایی و طبیعی پتانسیل افزایش جمعیت را دارد از نظر اقتصادی و مدیریتی باید اقدامات خوبی انجام شود تا بتوانیم افزایش نرخ جمعیت را پاسخگو باشیم. پتانسیل  کشور به گونه‌ای است که می‌تواند توسعه اقتصادی پیدا کند. این موضوع باید در برنامه های دولت پیش بینی شود تا نرخ رشد اقتصادی و نرخ رشد جمعیت تناسب بهتری داشته باشد.

پدر علم مدیریت منابع انسانی ایران گفت: ظرفیت کشور رشد جمعیت را به شرطی که همراه رشد اقتصادی باشد، می طلبد نه اینکه انسان تولید شود و در آینده بیکار باشند. نرخ بیکاری کشور نرخ بالایی است این نرخ بیکاری ناشی از این است که نرخ توسعه اقتصادی قابل ملاحظه نیست امیدوار هستیم دولت بتواند در آینده برنامه ریزی مدیریتی قوی تری داشته باشد. برای پاسخگویی به نرخ افزایش جمعیت به افزایش نرخ توسعه اقتصادی نیاز داریم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha