• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96020301709
  • خبرنگار : 71498

بسته اخبار اقتصادی سوم اردیبهشت‌ماه

بسته اخبار اقتصادی سوم اردیبهشت‌ماه

"آخرین وضعیت کاسپین/ بازی تعاونی‌ها با سپرده‌گذاران"،"امضای قرارداد با توتال در کمتر از یک ماه"،"صدور بی‌رویه مجوز تاسیس بانک؛ هدیه دولت قبل به مراکز قدرت"،"سونامی بلندمرتبه سازی در تهران از دهه ۸۰ به بعد"،"تصویب تعرفه خدمات پرونده الکترونیکی سلامت"،به هیچ کشوری بدهکار نیستیم"، از مهم‌ترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، گزیده اخبار اقتصادی امروز - یک‌شنبه سوم اردیبهشت ماه - در ادامه آمده است که با کلیک برروی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

به هیچ کشوری بدهکار نیستیم/ آمادگی ضمانت صادراتی تا 13 هزار میلیارد تومان

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران آمادگی ضمانت صادراتی این صندوق را تا 13 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حجم بدهی‌های بین‌المللی ایران بسیار اندک بوده و تنها دو درصد از GDP را در بر می‌گیرد، در حالی که این رقم در کشورهای دیگر حدود ۳۰ درصد است.

برخورد با تغییر کاربری باغات چای

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: با تغییر کاربری باغات چای با به شدت مخالفیم و از طریق ادارات چای به سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی و مسئولان اعلام می کنیم و آنها برخوردهای لازم را انجام می‌دهند.

سونامی بلندمرتبه سازی در تهران از دهه ۸۰ به بعد

در شهر تهران ۷۴۵ ساختمان بیش از ۱۲ طبقه وجود دارد که نیمی از آنها در دهه ۸۰ به بعد ساخته شده و هیچ مشخصاتی از ۲۳۱ ساختمان وجود ندارد.

بزرگترین بانک‌های جهان با بیش از یک تریلیون دلار دارایی

رتبه بندی جهانی بزرگترین بانک‌های جهان از نظر میزان دارایی که از سوی شرکت "اس اند پی گلوبال اینتلیجنس" منتشر شد، نشان می‌دهد بانک‌های چینی در صدر فهرست قرار دارند و پس از آنها، وام دهندگان آمریکایی و سپس بانک‌های اروپایی قرار می‌گیرند.

سکه دوباره صعودی شد

در بازار امروز (یکشنبه) سکه تمام طرح جدید با روند صعودی قیمت نسبت به روز گذشته به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان رسیده است و دلار آمریکا با ادامه ثبات هفته‌های اخیر ۳۷۵۳ تومان قیمت دارد.

صدور بی‌رویه مجوز تاسیس بانک؛ هدیه دولت قبل به مراکز قدرت

استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه تمام اتفاقاتی که در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ در شبکه بانکی ایران افتاد ناشی از رانتی بود که توسط دولت وقت در سیاست‌های پولی و مالی پدید آمده بود گفت که در۴۰ سال گذشته احیای اقتداری که اکنون در بانک مرکزی شکل گرفته هرگز سابقه نداشته است.

خروج صنعت آب و برق از رکود

وزیر نیرو گفت: با توجه به آمار و ارقام موجود در صنعت آب و برق باید گفت که در حال حاضر این صنعت به‌طور کامل از رکود خارج شده است.

افزایش قیمت گوجه‌فرنگی/ وعده ارزانی در روزهای آینده

همزمان با آغاز نیمه اول سال، قیمت گوجه فرنگی به دلیل آنچه عرضه کنندگان آن، کمبود تولید مقطعی مطرح می‌کنند، به کیلویی ۵۰۰۰ تا بیش از ۷۰۰۰ تومان در بازار مصرف رسیده است که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، کمبود مقطعی تولید این محصول برطرف می‌شود و قیمت آن در روزهای آینده فروکش خواهد کرد.

تولید و صادرات سنگ‌آهن رکورد زد

بر اساس آمار منتشر شده از تولیدکنندگان معدنی در سال ۱۳۹۵ سه شرکت بزرگ گل‌گهر، چادرملو و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، میزان تولید گندله سنگ‌آهن را ۵۲ درصد افزایش دادند.

افتتاح طرح اتصال فیبرنوری به در منازل

پروژه فاز اول اتصال فیبر نوری به منازل با عنوان "تانوما" که افزایش سرعت ارتباطات اینترنتی را همراه خواهد داشت و در سال‌های اخیر مورد توجه مسوولان وزارت ارتباطات قرار گرفته است، توسط شرکت مخبرات ایران افتتاح خواهد شد.

امضای قرارداد با توتال در کمتر از یک ماه

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به مذاکره با توتال در زمینه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: احتمالا امضای تفاهم نامه با توتال بیشتر از یک ماه دیگر طول نمی‌کشد.

"ارج" واگذار می‌شود

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح آخرین وضعیت کارخانه ارج از احتمال واگذاری آن تا یک ماه آینده خبر داد.

آخرین وضعیت کاسپین/ بازی تعاونی‌ها با سپرده‌گذاران

در حالی پیش‌بینی که شده بود تا اواخر فروردین‌ماه امسال نقل و انتقال دارایی‌های هفت تعاونی‌ زیرمجموعه کاسپین به این موسسه تکمیل شود، آخرین خبرها حاکی از آن است که این روال در حال انجام بوده و تاکنون فرآیند انتقال کامل نشده است.

تصویب تعرفه خدمات پرونده الکترونیکی سلامت/تعیین دستورالعمل کارپوشه ایرانیان

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با بیان این که در حوزه سلامت اقدام های اساسی صورت گرفته گفت: با اجرایی شدن فعالیتهای پیش بینی شده، واحدهای سلامت تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیکی از ۱۲۰ واحد به ۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد و پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان از سه میلیون به ۶۶ میلیون پرونده رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha