• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96020402359
  • منبع : نمایندگی مازندران

میرسلیم:

ظرفیت مردمی در اداره کشور مورداستفاده قرار گیرد

ظرفیت مردمی در اداره کشور مورداستفاده قرار گیرد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت مردمی در اداره کشور مورداستفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا سیدمصطفی آقامیرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه مازندران با اشاره به درپیش بودن عید مبعث اظهار کرد: پیامبر اسلام برای تزکیه و آموزش به پیامبری مبعوث شد و همه باید در مسیر آگاهی و تزکیه گام بردارند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی با برخی از مسائل رو به روست که بخش بزرگ این مسائل مربوط به داخل کشور است.

وی گفت: باید مراقب باشیم تا نرخ رشد جمعیت ما سیر نزولی پیدا نکند و جوانان همه باید در صحنه تولید و اشتغال باشند در حالی که این جوانان پس از فارغ التحصیلی دچار بیکاری می‌شوند. اگر همه با هم برای پیشرفت کشور دست به دست هم دهیم باز نیرو کم داریم و برای پیشرفت خود باید معتدل حرکت کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از لحاظ علمی، اقتصادی و فرهنگی باید بیشتر تلاش کنیم تا کشور را به سمت پیشرفت حرکت دهیم، تصریح کرد: کسانی که ادعا می‌کنند می توانند شغل های آنچنانی ایجاد کنند فقط این صحبت ها جنبه تبلیغاتی دارد اما با ارزش نهادن به نیروی انسانی در جمهوری اسلامی می‌توان حرکت های عظیمی را در کشور انجام داد.

وی افزود: نیروی انسانی از نظر شعور، درک و تلاش در میان بسیاری از کشورهای جهان دارای رتبه بالایی است.

میرسلیم با اشاره به اینکه نفت و گاز بزرگترین سرمایه ما نیست، گفت: بزگترین سرمایه ما نیروی انسانی است. در حالی که از نظر منابع نفت و گاز در رتبه بالایی قرار داریم اما اگر بتوانیم تولیدات صنایع غیرنفتی را افزایش دهیم می توانیم حرکت رو به رشدی را در جامعه داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از خروج دانشجویان از کشور، گفت: در حالی که دانشجویان در داخل کشور تربیت می شوند اما در خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرند که دلیل اصلی این امر عدم فضای اشتغال در جامعه است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خط مشی در جمهوری اسلامی وجود دارد، گفت: 20 خط مشی در جمهوری اسلامی وجود دارد که از جمله آن اقتصادمقاومتی است که در کشور اجرایی نشده است و ما سعی داریم با پشتیبانی مردم این امر را رواج دهیم.

وی گفت: دانش و آگاهی و معرفت از شاخصه های شایسته سالاری است. در میان مهار تورم و رشد اقتصادی این اشتباه بود که مسئولان به سراغ مهار تورم رفتند. باید در بدنه دولت کسانی قرار گیرند که دارای تجربه و تخصص باشند که در لحظه حساس بهترین تصمیم را گرفت.

میرسلیم با اشاره به اینکه ورود نیروی جوان به بدنه دولت ضروری است، خاطرنشان کرد: با نیروی جوان می توان فضای انگیزشی و تحول را در جامعه ایجاد کرد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: عذرخواهی از مردم در صورت اشتباه از ضرورت مسئولان باید باشد چراکه این نشان دهنده اخلاق سیاسی و صداقت است.

وی گفت: برخی از مسئولان تلاش می کنند تا با آمارسازی و دروغ پراکنی مردم را فریب دهند و به شعور آنها توهین کنند.

میرسلیم با اشاره به اینکه حقوق ملت بر زمین مانده است، گفت: دولت راستی و درستی حقوق بر زمین مانده مردم را در زمینه بیمه، مسکن و غیره به آنها پرداخت می کند. مدیریتی که شایستگی را به رسمیت می شناسند به فکر ثروت اندوزی نیست بلکه به فکر خدمت به مردم است.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی میرسلیم همچنین در نشست با مدیران شهرک صنعتی امامزاده عبدالله(ع) آمل با بیان اینکه سفرهای فراوانی به شهر آمل داشتم چرا که این شهر به هزارسنگر معروف است، با انتقاد از وضعیت  شرکت دیزل سنگین ایران در آمل تصریح کرد: با توجه به کم مانند بودن این صنعت در خاورمیانه و اینکه تنها 6 کشور در دنیا دارای این صنعت هستند، بخش خصوصی می تواند به کار این شرکت که تولید موتور است ادامه دهد و همچنین با تقسیم بندی زمین دیزل سنگین ایران، شرکت های در حوزه فنی بتوانند مشغول فعالیت شوند.

میرسلیم با اشاره به اینکه باید به سرمایه گذاران محلی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توجه‌ ویژه داشت، گفت: تولیدکنندگان کارآفرینان کشور هستند و باید توجه داشت که در کشورهای پیشرفته نسبت به اظهارنامه اینگونه برخورد نمی‌شود.

وی افزود: باید تولید و اشتغال را احیا کرد و باید از خود گذشت تا به موفقیت دست پیدا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نباید از نفت به عنوان درآمد برای کشور استفاده کرد، یادآور شد: بسیاری از کشورهای دنیا نفت ندارند اما بهتر از جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند.

میرسلیم گفت: اگر مسئولان می‌خواهند امور را درست کنند باید از ظرفیت نهادهای مردمی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر خود مردم وارد عمل شوند، بدون اینکه مسئولان از نفت موجود در کشور استفاده کنند مشکلات قابل حل است.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha