• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96020402379
  • منبع : نمایندگی لرستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اعلام کرد:

جبران کمبود نیروی مراقب سلامت در لرستان

جبران کمبود نیروی مراقب سلامت در لرستان

ایسنا/لرستان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: در آموزش و پرورش با کمبود نیروی مراقب سلامت مواجه بودیم که طرح سفیران سلامت را اجرایی و در این راستا ۳۰ هزار نفر به عنوان سفیر سلامت تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، بهرامی در مراسم زنگ سلامت که در مدرسه شاهد خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت ماه تحت عنوان هفته سلامت با شعار زندگی سالم، با نشاط و امید تعیین شده است، اظهار کرد: این شعاری است که در آموزش و پرورش از مقام عالی وزارت تا مدارس به دنبال احیا و ارتقاء آن هستیم تا دانش‌آموزان با شادابی و تحرک و انگیزه به تحصیل بپردازند.

وی گفت: اعتقاد داریم جامعه‌ای پیشرفت خواهد کرد که انسان‌های سالم، بالغ و عاقل داشته باشد و در این راستا طرح‌های زیادی در آموزش و پرورش استان با همکاری دستگاه‌هایی نظیر علوم پزشکی انجام داده و یا در دست اقدام داریم.

بهرامی اضافه کرد: در حوزه توزیع قرص ویتامین D و آهن و همچنین در بحث برنامه ارتقاء نوجوان سالم، آموزش و پرورش لرستان با همکاری علوم پزشکی استان رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: مدارس مروج سلامت استان نیز دارای ۸ رکن هستند که با بازدیدی که از مدارس شده مورد تایید کارشناسان حوزه سلامت قرار گرفته است.  همچنین در مدارس استان طرح هر دانش‌آموز یک بلوط با هدف حفاظت از این گونه انجام شده و تاکنون ۵۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال در لرستان توسط دانش‌آموزان غرس شده است.


 کورش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت با بیان اینکه انسان موجودی حداقل دووجهی است که جسمی - روحی و روانی دارد، اظهار کرد: انسان ممکن است از لحاظ جسمی دچار اختلالاتی شود که افسردگی یکی از آن اختلالات و دومین اختلال شایع است. در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد میزان افسردگی در مردان ۱۰ درصد و در بانوان ۱۶ درصد است.

ساکی اضافه کرد: افسردگی باعث عدم علاقه، ناامیدی، غمگینی و بدخلقی افراد می‌شود و هنگامی که افراد به وادی ناامیدی سوق پیدا می‌کنند ممکن است بلایی سر خود بیاورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: شاهدیم که اختلال خلق منجر به خودکشی می‌شود، هنگامی که انسان دست از آرمان‌گرایی و اهداف بالا برمی‌دارد ممکن است دچار افسردگی شود. زمانی که احساس کردید دچار افسردگی شدید باید به پزشک مراجعه کنید چرا که هر چقدر سالم، سرحال و با نشاط باشید می‌توانید در آینده ایران اسلامی و پویا موثر باشید.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا، مهر و تسنیم و چندین پایگاه خبری که در حوزه سلامت استان فعالیت دارند تجلیل شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha