• دوشنبه / ۴ اردی‌بهشت ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 96020402436
  • خبرنگار : 71424

وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان اگر مهارت تفکر داشته باشند کمتر گول می‌خورند

فخر الدين دانش آشتياني وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر دانش‌آموزان مهارت تفکر داشته باشند کمتر گول می‌خورند و می‌توانند در مقابل مشکلات قدرت حل مساله را بکار بگیرند گفت: اعتماد به‌نفس می تواند نقش موثری در عدم ورود به اختلالات را بازی کند. اغلب دانش آموزانی که اعتماد به‌نفس پایین داشته و احساس می کنند توانایی انجام امور را ندارند به آسیب‌های اجتماعی روی می آورند.

به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ( طرح نماد) که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه حل مشکلات نیازمند آموزش و پرورش با کیفیت است گفت: اما این به معنای فراگیری یک دانش نیست.

وی افزود: متاسفانه تمام نگرش مردم و آموزش و پرورش این است که دانش آموزان ریاضی یا علوم را خوب فرابگیرند اما در نظام های آموزشی دنیا تمرکز بر تربیت و مهارت است.

وی افزود: در بحث توسعه می گویند کدام کشورها در آموزش و پرورش سرمایه گذاری می کنند و برای رصد این نظام به دبستان ها توجه می کنند. پیشگیری از آسیب ها یعنی دانش آموزان مهارت های لازم را فرا بگیرند و معلم در کلاس درس می تواند مهارتهایی همچون غلبه بر مشکلات و تفکر را به دانش آموزان بیاموزد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر دانش آموزان ما مهارت تفکر داشته باشند کمتر گول می خورند و می‌توانند در مقابل مشکلات قدرت حل مساله را بکار بگیرند گفت: اعتماد به‌نفس می تواند نقش موثری در عدم ورود به اختلالات را بازی کند. اغلب دانش آموزانی که اعتماد به‌نفس پایین داشته و احساس می کنند توانایی انجام امور را ندارند به آسیب های اجتماعی روی می آورند.

وی افزود: سرمایه گذاری در سنین پایین تر پربازده تر است. اشتباه است که در سنین بالاتر سرمایه گذاری بر روی فرزندان می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تحقق این امر باید توانمندسازی معلمان را بیش از هرچیز دیگری مورد توجه قرار دهیم عنوان کرد: معلمی که تعامل لازم برای برقراری ارتباط با دانش آموزانش داشته باشد می تواند در شکل گیری شخصیت و تربیت آنها نقش اساسی بازی کند.

دانش آشتیانی تاکید کرد: باید برای خانواده ها نیز کارگاه‌های آموزشی داشته باشیم. عدم مهارت خانواده برای برقراری ارتباط موثر با فرزندان زمینه ساز بسیار آسیب های اجتماعی می شود و خانواده ها نیازمند آموزش در این زمینه هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها وضعیت آموزش و پرورش را بهبود بخشیم.

به گزارش ایسنا، فاطمه رهبر معاون کمیته امداد امام خمینی نیز به نقش طرح نماد در رفع همپوشانی‌های نهادهای خدماتی و کمک به شناسایی فقرا اشاره کرد و گفت: نظام مددکاری کمیته امداد را در دست طراحی داریم که ویژه کمیته امداد است. همچنین آمادگی داریم سامانه و بانک اطلاعاتی خود را در اختیار بگذاریم.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از سامانه طرح نماد رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.