• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96020502879
  • منبع : نمایندگی یزد

رئیسی:

رقیب فقر و بیکاری در کشور هستم

رقیب فقر و بیکاری در کشور هستم

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که بسیاری از قوانین باید اصلاح شود، گفت: هر جریانی که دغدغه نظام و حراست از ارزش‌های انقلاب را داشته باشد می تواند یار دولت باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رییسی» در جریان سفر خود به استان یزد در دیدار مردمی خود که در مسجد حظیره برگزار شد، با بیان این که بشر جلوه قدرت حق است، اظهار کرد: انسان بر اساس درک و اختیار گام‌هایی بر می دارد که او را به هدف تعالی می‌رساند و جز به خدا نمی‌اندیشد و تمام مشکلات و گرفتاری‌ها در پرتو آن حل شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری حفظ کرامت انسانی را مهمترین رسالت دولت جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: در قانون اساسی هم ذکر شده که کرامت انسان، جایگاه اجتماعی انسان‌ها و عزت انسانی مردم باید به خوبی حفظ و از آن حراست شود.

رییسی با اشاره به ظرفیت‌های دینی و علمی استان یزد، افزود: امروز وضعیت و شرایط فعلی کشور در شرایط نابسامان قرار گرفته است.  

وی با بیان این که روح شهدا همیشه بر اعمال ما حاضر و ناظر است، تصریح کرد: شهدا با ایثارگری‌های خود به ما آموختند که هیچ کس حق ندارد کرامت انسانی را مخدوش کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری جایگاه فعلی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هوافضا، نانو و نظامی را دستاوردهای خون شهدا عنوان کرد و ادامه داد: دولت‌های بعد از انقلاب هر کدام به سهم خود اقداماتی انجام دادند.

رییسی ایجاد اشتغال را مهمترین و بیشترین درخواست مردم دانست و بیان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی نسبت به توسعه استغال اقدام کنند.

وی با بیان این که فساد اداری از دیگر مشکلات و معضلات کشور در شرایط کنونی است، اظهار کرد: من به عنوان کسی که سابقه سه دهه مدیریت داشته ام معتقدم می‌شود با ظرفیت‌های داخلی وضع معیشت مردم را کاملا متفاوت کرد.

رییسی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در دوره‌های گذشته، خاطرنشان کرد: مسکن یکی از صنعت هایی است که بیشترین مشاغل را در کشور ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه ششم، مجلس شورای اسلامی به دولت تکلیف کرده که بیکاری 12 درصد باید به هشت درصد برسد.

وی در مورد فساد اداری ادامه داد: قبل از هرکس دولت و مسئولان باید باور داشته باشند که در برخی از حوزه ها فساد اداری وجود دارد و خیلی جدی با آن برخورد کنند.

وی با بیان این که نظام اداری ناسالم نمی‌تواند برای مردم کارآمد باشد، گفت: من معتقدم که می‌شود در کمترین زمان و به سرعت کشور را از بحران بیکاری خارج کرد.

رییسی با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون در بحث مالیات، گفت: دولت باید به کسانی که همیشه از پرداخت مالیات فراری هستند بیش از پیش فشار بیاورد.

وی با بیان این که مسئله اخذ مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح شود، افزود: من رقیب فقر، بیکاری و فساد در کشور هستم.

وی با بیان این که تمام دولت‌ها به دنبال رشد اقتصادی هستند، تأکید کرد: رشد اقتصادی مستلزم اصلاح نظام بانکی است.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت کم شدن تصدی گری دولت، خاطرنشان کرد: هر جریانی که در این کشور دغدغه خون شهدا و حراست از انقلاب را داشته باشد می‌تواند همکار دولت باشد.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های علمی و توان نیروهای جوان کشور به خوبی می‌توان وضع کشور را اصلاح کرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان این که ایران در جایگاه رفیع و اقتدار قرار دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در داخل وضعیت معیشتی اقشار مختلف جامعه نابسامان است.

وی افزود: وزرات امور خارجه باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در تمام دنیا گام بردارد و باید کاری کند که بین علم، اقتصاد و سیاست پیوند صحیح و ناگسستنی ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۲-۰۶ ۱۰:۱۷

حرف مفته چون تا به حال عمل نکرده خب روحانی خیلی بهتر از تو داره این کارا را انجام میده