• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96020603359
  • خبرنگار : 71415

شویگو:‌ حمله موشکی آمریکا به سوریه تهدیدی بر امنیت نظامیان ماست

شویگو:‌ حمله موشکی آمریکا به سوریه تهدیدی بر امنیت نظامیان ماست

وزیر دفاع روسیه خواهان تشکیل ائتلافی جهانی برای پاکسازی مین در سوریه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو،‌ وزیر دفاع روسیه در ششمین کنفرانس بین‌المللی امنیتی مسکو امروز (چهارشنبه) پیشنهاد داد که ائتلافی بین‌المللی برای مشارکت در فعالیت‌های مین روبی در سوریه تشکیل شود.

شویگو تاکید کرد: من پیشنهاد می‌دهم که ائتلافی از کشورهای علاقمند به پاکسازی مین در بخش‌های مختلف سوریه تشکیل شود.

او ادامه داد: از نظر من این مناسب است که یک صندوق به منظور تامین مالی شرکت‌های تجاری متخصص در این حوزه و فعالیت‌های مشابه به وجود می‌آید.

این اظهارات شویگو در حالی مطرح شد که روسیه یکی از عناصر فعال در مین زدایی در مناطق آزاد شده در سوریه است.

اخیرا یک شاخه از مرکز اقدام بین‌المللی روسیه برای مین در شهر حمص سوریه افتتاح شد.

پیشتر مهندسان نظامی روسیه در شهرهای پالمیرا و حلب بعد از آزادسازی این شهرها اقدام به مین زدایی کردند.

شویگو اظهار کرد: این ضروری است که یک راهبرد جامع برای اقدامات مشترک در مناطق آزاد شده از دست غارتگران در سوریه تهیه کنیم.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: ایران، ترکیه و روسیه توانستند باعث ایجاد انشقاق در شبه‌نظامیان متعلق به گروه افراط‌گر سابقا مشهور به النصره و جدا کردن آنها از مخالفان سازنده در سوریه شوند.

او خاطرنشان کرد: تلاش‌های مشترک این سه کشور با موفقیت منجر به شکسته شدن بن بست در مساله جدا کردن میدان عمل جبهه النصره از مخالفان سازنده شد.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات خطری بر جان نظامیان روسی است که در سوریه مستقر هستند. از این رو برای تضمین امنیت نظامیان خود تدابیری لازم را اتخاذ می کنیم.

شویگو بر لزوم همکاری بین واشنگتن و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید و یادآوری کرد که مسکو هرگز از همکاری با واشنگتن و ائتلاف بین‌المللی صرف نظر  نمی‌کند اما این تلاش‌ها تا کنون منجر به تفاهم نشده است.

وی هشدار داد که تروریست‌ها در سوریه از این عدم هماهنگی عملیات نظامی آمریکا با دولت سوریه سواستفاده می‌کنند. نابودی داعش تنها با تلاش یکپارچه کشورهای مربوطه ممکن است.

وی در عین حال اذعان کرد، اختلافات سیاسی مشکلاتی را برای تشکیل ائتلاف گسترده‌تر برای مبارزه با تروریسم ایجاد کرده است.

وی همچنین به موفقیت تلاش‌های روسیه، ایران و ترکیه برای جدا کردن گروه‌های مخالف سوریه و جبهه النصره اشاره و بر لزوم استراتژی کامل برای بازگرداندن زندگی عادی به مناطق آزاد شده سوریه تاکید کرد. در این رابطه تدوین قانون اساسی جدید،‌ پاسخگویی به نیازهای انسانی مردم سوریه،‌ احیای اقتصاد و مین زدایی را ضروری دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha