• شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96020904613
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدرسه انرژی اتمی در قزوین ساخته می‌شود

مدرسه انرژی اتمی در قزوین ساخته می‌شود

ایسنا/قزوین مدیرکل آموزش‌وپرورش از ساخت سومین مدرسه اتمی آموزش‌ و پرورش کشور در استان قزوین در فضایی به وسعت 4000 متر مربع خبر داد.

به گزارش ایسنا، «سالار قاسمی» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین صبح امروز(شنبه نهم اردیبهشت‌ماه) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان این‌که همه می‌کوشیم کشوری توسعه‌یافته و آباد داشته باشیم، اظهار کرد: راه توسعه‌یافتگی هر کشوری در آموزش‌وپرورش توسعه‌یافته است.

وی با بیان این‌که تکریم معلمان در حفظ و ارتقاء جایگاه معلمان اثرگذار است، افزود: معلمین توسعه‌یافته راه توسعه کشور را فراهم خواهند کرد.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان قزوین در هفته معلم افزود: با توجه به شمار فراوان برنامه‌ها، برنامه‌های این هفته از 9 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: امسال از 254 معلم نمونه منطقه‌ای، 21 معلم نمونه استانی و 1 معلم نمونه کشوری در همایش تجلیل از معلمین استان تقدیر و قدردانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: حضور در گلزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، مراسم تحلیل از فرزندان شهدای فرهنگی و جانبازان و ایثارگران، مراسم پیاده‌روی خانواده ویژه فرهنگیان، جلسه شورای آموزش‌وپرورش و برگزاری نمایشگاه دو روزه پژوهش در فرهنگ اقوام و ملل در روزهای 11 و 12 اردیبهشت از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته معلم است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین افزود: کلنگ ساخت دبیرستان 15 کلاسه انرژی اتمی در قزوین نیز در فضایی به وسعت 4000 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان، با همکاری سازمان انرژی اتمی در این هفته به زمین خواهد خورد.

این مسئول گفت: این مدرسه که با عنوان مدرسه ملی شناخته خواهد شد، پیش از این در استان‌های مشهد و تهران نیز ساخته‌ شده بود و استان قزوین سومین استان دارنده این مدرسه است.

وی هم‌چنین از افتتاح دومین مرکز درمانی فرهنگیان استان قزوین خبر داد و تصریح کرد: این مرکز درمانی با کمک دکتر ذاکری از خیرین استان قزوین و با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان در شهرک مهرگان ساخته خواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: فاز نخست توسعه مراکز رفاهی فرهنگیان از جمله مرکز فرهنگیان نواب نیز در این هفته با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که بالاترین تکریم برای معلم این است که بگوئیم چه توفیقاتی در آموزش‌وپرورش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اساس توفیق آموزش‌وپرورش به‌واسطه کاری است که توسط فرهنگیان و معلمان زحمتکش انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده در طی سه سال گذشته در این اداره کل گفت: در سال گذشته 500 نفر از فرهنگیان این استان بازنشسته شده‌اند و امسال نیز همین تعداد از فرهنگیان به جمع بازنشستگان خواهند پیوست.

وی اظهار کرد: ارتقاء رتبه استان قزوین در کنکور به 11 و ارتقاء استان در بخش نمره کنکور به جایگاه نهم کشور، ارتقاء جایگاه استان قزوین در مسابقات قرآن و نماز از رتبه 17 به رتبه 10 و همچنین ارتقاء رتبه استان قزوین در طرح پرسش مهر به رتبه 6 کشور، تنها بخشی از دستاوردهای این اداره کل در سه سال گذشته است.

قاسمی از جذب بیش از 1700 نفر از سال 93 تا به امروز در این اداره کل خبر داد و افزود: راه‌اندازی آزمایشگاه نانو، راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی و راه‌اندازی موزه آموزش‌وپرورش از دیگر دستاوردهای آموزش‌وپرورش از سال 93 تا به امروز است.

وی یادآور شد: در سفر دولت تدبیر و امید به استان قزوین 20 میلیارد تومان برای این اداره کل مصوب شد که تا به امروز با رایزنی‌های صورت گرفته 10 میلیارد تومان آن عملیاتی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha