• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96021005491
  • خبرنگار : 71368

عضو اصولگرای شورای شهر تهران:

سخنان قالیباف درباره عدم پرداخت سهم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی منطقی بود

سخنان قالیباف درباره عدم پرداخت سهم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی منطقی بود

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در مورد مسائل مدیریت شهری مطرح شده در مناظره روز گذشته واکنش نشان داد.

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون سخنان مطرح شده جمعه گذشته کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره با بیان اینکه سخنان قالیباف درخصوص عدم پرداخت سهم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی منطقی بود گفت: مکررا همه دوستان در شورای شهر تذکر دادند که دولت باید 4000 میلیارد تومان بدهی خود را به شهرداری بپردازد که این بدهی حدودا هزینه ساخت 70 کیلومتر مترو است. تصور کنید که اگر این بدهی پرداخت شود، چه تاثیری در ساخت مترو، بهبود وضعیت هوا و تسهیل در جابه‌جایی مسافر دارد اما متاسفانه این بدهی توسط دولت‌ها نادیده گرفته شده است.

این عضو اصولگرای شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران باید 11 هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد، اما به دلیل عدم پرداخت دولت در حال حاضر 6000 دستگاه اتوبوس دارد که 4000 دستگاه آن فرسوده است، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که جمعه گذشته از سوی کاندیداها مطرح شد، موضوع بلندمرتبه‌سازی بود، اما جای سوال است که تمام مجوزهای بلندمرتبه‌سازی در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح می‌شود، هرچند که ما درخصوص تراکم، محاسبات و... انتقاداتی به شهرداری داریم؛ اما کاندیداها به زاویه‌ای از بلندمرتبه‌سازی اشاره کردند که شهرداری در آن نقش تاثیرگذاری ندارد.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه زباله و پسماند نیز مباحثی در مناظره گذشته مطرح شد، گفت: واقعیت این است که استخراج برق از زباله کلید خورده است اما از آنجایی که وزارت نیرو برق تولیدی را نمی‌خرد، شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه هستیم.

شاکری با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی الگوی توسعه‌ای برای تهران ندارد و برهمین اساس بدون هیچ ضابطه و معیاری مجوز صادر می‌کند، تصریح کرد: ما نافی نقش شهرداری در بلندمرتبه‌سازی نیستیم و شهرداری را در ایجاد سازو کار ساخت بلندمرتبه‌هایی که مجوزشان در شورای عالی معماری به تصویب رسیده است، موثر می‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha