• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۴:۲۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96021206710
  • خبرنگار : 71541

نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل

نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل

مشترکان مخابرات ایران می‌توانند به پورتال این شرکت مراجعه کرده، شماره تلفن منزل یا محل کار خود را وارد کنند و استعلام این‌که امکانات فیبر نوری برای آنها وجود دارد یا خیر را بگیرند. در صورتی که منطقه آنها تحت پوشش باشد، ثبت‌نام‌ انجام و مراحل تبدیل به فیبر نوری طی می‌شود و در غیر این صورت می‌توانند برای این سرویس به صورت رایگان درخواست دهند.

به گزارش ایسنا، تانوما (تار نوری مخابرات ایران) به معنی «فیبر نوری تا ساختمان/خانه» است. این سرویس به تکنولوژی جدیدی اطلاق می‌شود که به جای استفاده از کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا محل مشتری بهره می‌برد و می‌توان سرویس‌های گوناگونی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چندرسانه‌ای و دیگر سرویس‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار داد.

درخواست فیبر نوری و تبدیل سیم مسی به فیبر برای مشترکان رایگان است و با ارائه سرویس فیبر، آنها می‌توانند از هر یک از بسته‌های موجود در پورتال مخابرات در بخش تانومای اینترنت استفاده کنند.

مشترکان ADSL اگر محدوده‌شان تحت پوشش باشد، می‌توانند فیبر را جایگزین کنند. بنابراین مشتریانی که در حال حاضر روی ADSL هستند می‌توانند شماره تلفن خود را در پورتال وارد کنند و به آنها نشان داده می‌شود که تحت پوشش هستند یا خیر. در صورتی‌که کاربر تحت پوشش باشد، فرآیند راه‌اندازی فیبر 48 ساعت طول می‌کشد. در غیر این صورت می‌توانند تقاضا دهند که کابل مسی برای آنها تبدیل به فیبر شود.

اگر کاربران با مراجعه به پورتال مشاهده کنند که منطقه آنها تحت پوشش فیبر نوری قرار ندارد،  می‌توانند در پورتال به صورت رایگان درخواست دهند و یا به مخابرات منطقه مراجعه کنند تا در نوبت قرار بگیرند. طبق اظهارات مدیرهای مخابراتی، طراحی فیبر بر اساس نیاز کاربران خواهد بود و با جمع‌آوری دیتابیس، همه می‌توانند در اولویت توسعه می‌باشد.

همچنین درخواست تبدیل کابل مسی به فیبر نوری برای کابران هزینه نخواهد داشت، تنها زمان انعقاد قرارداد بر اساس طرح‌هایی که ارائه شده، هزینه می‌پردازند. بسته‌های اینترنتی متعددی در پورتال مخابرات موجود است و کاربران می‌توانند هر کدام از این بسته‌ها را خریداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۱ ۲۲:۳۷

بادرود وخسته نباشید تویه مشهد که فیبر نوری رایگان نیست مخابرات میگه با هزینه خودتون فقط میشه سپاس

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۱ ۰۱:۰۳

سلام.من رفتم از مخابرات درخواست فیبر نوری دادم،به من گفتن هزینش رو خودتون باید بدید،حدودا بیست میلیون میشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۹ ۱۹:۴۷

فقط درخواستش رایگانه بعد که میخوان انجام بدن حدود بیست ملیون تومن میگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۰ ۰۹:۵۵

مگر وظیفه ی دولت و حکومت نیست که این امکانات پیش پا افتاده و دوران پیچ و مهره ی بلاد کفر رو رایگان برای رفاه ملت فراهم کنن!؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۲ ۱۸:۴۴

با سلام متن استشهاد محلی برای درخواست اینترنت فیبر نوری رو اگه بتونید داخل سایت قرار بدید عالی میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۸ ۰۰:۵۷

رفتم مخابرات برای سرعت اینترنت جواب میده فیبر نوری هستی نمیشه چرا فکری برای مردم نمکنید چهاردانگه