• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96021206752
  • خبرنگار : 71290

فتحی در گفت‌وگو با ایسنا:

کاندیداها نباید در انتخابات از اعتقادات دینی مردم هزینه کنند

کاندیداها نباید در انتخابات از اعتقادات دینی مردم هزینه کنند

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «کاندیداها باید التزام عملی به قانون داشته باشند» گفت: کاندیداها نباید از اعتقادات دینی مردم هزینه کنند زیرا نتایج منفی و غیرقابل جبرانی دارد.

محمدجواد فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «رعایت قانون در همه شئونات جزو خصایص غیر قابل انکار جوامع متمدن و پیشرفته است» گفت: شاید بتوان گفت مهمترین رمز پیشرفت بسیاری از کشورهای توسعه یافته التزام عملی افراد به قانون است و یکی از مهمترین مشوق‌ها برای اینکه مردم قانونمدار باشند نگاهی است که به حکام خود دارند.

وی تصریح کرد: در واقع حکام به طریق اولی باید قانون‌مدار بوده و التزام عملی به قانون و مقررات کشورشان داشته باشند. بنابراین کسی که خود را در معرض انتخاب قرار می دهد آن هم برای تصدی مهمترین پست اجرایی کشور باید مقید به قانون باشد و در اصل هم برای پاسداری از قوانین و اجرای قانون به صحنه آمده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: بنابراین اگر چنین فردی ملتزم به قانون نباشد، بسیار مضحک و خنده دار است که چطور کسی که قانون را نمی پذیرد به او به عنوان مجری و پاسدار قوانین رای دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار کرد: آنچه که در قانون اساسی ما آمده باید با قواعد شرعی در تقابل نباشد و در واقع چون قانونگذار ما در قانون اساسی حکومت را یک حکومت دینی در نظر گرفته و مردم را هم یک مردم متشرع، چنین اصلی را در قانون اساسی گنجانده است.

وی افزود: تاسفم از این جهت است که در انتخابات ریاست جمهوری برای به دست آوردن یک پست و مقام در بسیاری از جاها از شریعت، دیانت، مقدسات و اعتقادات دینی مردم هزینه می کنند که این نتایج منفی و غیر قابل جبرانی دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بیان کرد: یک روزی کسی را به عنوان رئیس جمهور کاندیدا کردید که حرف هایش را ملهم از الهامات و اشرافات غیبی می دانستید و قائل به این هستید که این فرد یک انسان قدیس الهی دارای هاله نور است، در واقع از ائمه و اعتقادات دینی هزینه می کنید. اما بعد از مدتی آن فرد رد صلاحیت می‌شود. چگونه جوانان و مردم این پازل را کنار هم قرار دهند و بپذیرند که رئیس جمهور یک دولت به عنوان کاندیدای دوره بعدی رد صلاحیت می‌شود. معجزه هزاره سوم یک دفعه همه اعجازش را از دست می‌دهد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما نباید از دین و مقدسات هزینه کنیم، گفت: به هر حال انتخابات در پیش است و رقابت هم وجود دارد، آن هم برای پست اجرایی که کاملا مادی و دنیوی است، چرا ما آخرت مردم را بازیچه این مناصب دنیوی و رسیدن به این پست ها و مقام های دنیوی قرار دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: به نظرم جریانات سیاسی تا اندازه ای ابزار دنیوی برای تبلیغ خودشان دارند و اهرم‌های قدرت را هم در اختیار دارند که بتوانند از آن استفاده کنند و دست از سر دین و اعتقادات مذهبی مردم بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha