• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96021206808
  • خبرنگار : 90089

در نشست فوق‌العاده کمیسیون عمران انجام شد

همفکری دولت و مجلس برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از سیل غرب کشور

همفکری دولت و مجلس برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از سیل غرب کشور

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوعش با موضوع سیل اخیر در غرب کشور گفت: در این نشست فوق‌العاده راه‌های کاهش تلفات و خسارات ناشی از سیل با حضور 30 مدیر ارشد دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

سیدهادی بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در این جلسه که با حضور وزیر نیرو و سه معاون ایشان، معاونان و وزرای راه و شهرسازی، کشور، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونان سازمان برنامه و بودجه، معاون سازمان هواشناسی، رئیس سازمان هلال احمر و استانداران آذربایجان غربی و شرقی تشکیل شد، در خصوص راه های کاهش تلفات و خسارات ناشی از سیل بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به آمار تلفات و خسارات سیل در استان های آذربایجان غربی و شرقی گفت: در سیل اخیر غرب کشور حدود 50 نفر جان باختند و بالغ بر 740 میلیارد تومان به بخش هایی از زیرساخت های این دو استان خسارت وارد شد. برای مهار خسارت سیل وزیر نیرو پیشنهاد داد در زمینه اصلاح حریم رودخانه ها و آزادسازی حریم رودخانه ها باید به صورت جهادی اقدام شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد چیت چیان این بود که با اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی حریم رودخانه ها از مالکیت افراد حقیقی و حقوقی خارج شود. همچنین اصلاح قوانین معیوب و ساخت و پخش مستندهای موثر برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره آثار مخرب سیل به مردم انجام شود که این پیشنهادات به همراه سایر پیشنهادات دیگر در گزارش نهایی کمیسیون درج خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای پرداخت دیه به خانواده جان‌باختگان و پرداخت خسارت به سیل زدگان گفت: پرداخت خسارت طبق آئین نامه سازمان مدیریت بحران انجام می شود. در سیل غرب کشور به هزار و 100 خانه خسارت جزئی و کلی وارد شد که قرار است به صورت وام های بلاعوض و تسهیلات بلند مدت 15 ساله خسارات جبران شود.

بهادری با اشاره به زمان نهایی شدن گزارش کمیسیون عمران در خصوص سیبل غرب کشور گفت: این گزارش به احتمال زیاد سه‌شنبه آینده در دستور صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت. در غیر این صورت گزارش مذکور در اولین جلسه صحن علنی مجلس در خرداد ماه در دستور قرار می گیرد. این گزارش به اصلاح فرآیندها و قوانین و اولویت بندی تخصیص بودجه در حوادث طبیعی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha