• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96021206858

ترامپ امروز درباره سوریه و کره‌شمالی با پوتین گفت‌وگو می‌کند

ترامپ امروز درباره سوریه و کره‌شمالی با پوتین گفت‌وگو می‌کند

روسای جمهور آمریکا و روسیه در پی تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره برای اولین بار پس از حمله اخیر واشنگتن به سوریه با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه با همتای روس خود مذاکراتی تلفنی خواهد داشت. بنا به گفته مقامات آمریکایی موضوع سوریه و بحران کره شمالی محور این مذاکرات خواهد بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این به دلیل حمله مرگبار آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه از دیدار با رکس تیلرسون،‌ وزیر امور خارجه آمریکا امتناع کرده بود.

اکنون این رهبران جهانی قرار است در پی افزایش تنش‌ها در سراسر جهان که بیم خارج شدن آن از کنترل می‌رود، امروز در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

ترامپ همچنین قرار است پس از این مکالمه تلفنی با مشاور امنیت ملی خود دیدار و تبادل نظر کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ماه گذشته پوتین ادعا کرده بود روابط میان روسیه و آمریکا از زمان روی کارآمدن میلیاردر نیویورکی در کاخ سفید نه بهبود یافته و نه بیش از گذشته بدتر شده است.

دونالد ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود با این حال به تحسین "مرد قدرتمند کرملین" پرداخته و متعهد شده بود که به منظور مقابله با داعش با پوتین همکاری کند.

اما اکنون با توجه به حضور هر دو کشور در بحران سوریه و ادعای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای "محو کردن آمریکا از روی زمین"، بدتر شدن روابط میان دو کشور این خطر را دارد که سراسر جهان بی ثباتی بی سابقه‌ای را تجربه کند.

همچنین این گفت‌وگو در حالی صورت می‌گیرد که روسیه طرف آمریکایی خود را به نقض توافق منع استفاده از تسلیحات هسته‌ای میان برد متهم می‌کند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه در این باره منتشر کرده آمده بود: واشنگتن به صورت عامدانه در حال ارائه اطلاعات اشتباه درباره انجام تعهدات خود در معاهده مذکور است. سال‌هاست که آمریکا نگرانی‌های جدی روسیه در این باره را نادیده می‌گیرد در حالی که این حقیقت غیرقابل انکار وجود دارد که آمریکا به صورت چشمگیری به تعهدات خود در این معاهده عمل نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha