• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96021207077
  • منبع : نمایندگی مرکزی

رضایی:

به دلیل کمبود وقت برنامه جامعی در مناظره انتخاباتی ارائه نشد

به دلیل کمبود وقت برنامه جامعی در مناظره انتخاباتی ارائه نشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه جامعی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره ارائه نشد.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: از جمله جذابیت‌هایی که در موعد رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای مردم وجود دارد، تماشای مناظره‌های نامزدها از رسانه ملی به عنوان یک رویداد مهم سیاسی است.

وی با بیان اینکه فلسفه مناظره بیان دیدگاه‌ها و نقد و بررسی نظرات و برنامه‌های رقیب است، افزود: یکی از اشکالاتی که در ماهیت و شکل مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری وجود دارد این است که به دلیل محدودیت زمان و فرصت‌های دو دقیقه‌ای که بسیار اندک است، امکان بررسی دقیق موضوعات و برنامه‌ها و ارائه راهکار وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر بیان دیدگاه‌های مختلف از سوی نامزدهای ریاست جمهوری به دلیل اینکه کاندیداها هر کدام در سالیان متمادی در مسئولیت‌های مختلف نظام فعالیت داشته‌اند، باید یک بحث چالشی نسبت به عملکرد هر نامزد مطرح شود؛ چرا که قرار است برای تصدی بالاترین سمت اجرایی کشور و دومین مقام رسمی حکومتی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

نماینده مردم خمین در خانه ملت به تنوع موضوعات مطرح شده در مناظره اول با محوریت مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: با طرح سوالات متعدد آنقدر تنوع موضوع در این مناظره به وجود آمد که با وجود فرصت‌های کم و دو دقیقه‌ای مردم برنامه جامعی را از هیچ یک از نامزدها ندیدند.  

وی با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی موضوعات شاخص در هر حوزه‌ای گفت: لازم است در مناظره بعدی چند موضوع با اهمیت‌تر و شاخص انتخاب شود تا شاهد بیان برنامه محوری از نامزدها باشیم.

رضایی تاکید کرد: هر چقدر موضوعات و سوالات کمتر باشند، اما مهمتر مطرح شوند و چالشی بین نامزدها برای بیان دیدگاه بوجود آید، قطعا شاهد ارائه برنامه جامع‌تری از سوی رقبا خواهیم بود.

وی با اشاره به گذر زودهنگام از موضوع حاشیه‌نشینی در مناظره نخست، گفت: به عنوان مثال موضوع حاشیه‌نشینی به عنوان یک پدیده و معضل اجتماعی تهدیدی ملی محسوب می‌شود که می بایست در این مناظره به صورت تخصصی و کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گرفت.

وی افزود: امیدواریم مناظره با موضوع مباحث اقتصادی به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شود که نامزدها در موضوعات مشخص اقتصادی با برنامه‌محوری به دفاع از خود پرداخته و مثلا در حوزه رونق تولید و اشتغال برنامه جامع و راهکار عملی ارائه دهند.

رضایی در ادامه با مطلوب توصیف کردن فضای سیاسی کشور برای خلق حماسه‌ای دیگر در 29 اردیبهشت‌ماه 96 اظهار کرد: آرامش خوبی در کشور حاکم است و مردم به خوبی دریافته‌اند که نباید تحت تاثیر فضای احساسی قرار گیرند و زمینه فضای اندیشه و تفکر برای انتخابی اصلح فراهم است تا بتوانیم با فاصله گرفتن از فضای دو قطبی که این روزها شاهد آن هستیم به شاخصه‌های واقعی دست یابیم تا انتخاب اصلح با حضور حداکثری شکل بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha